تویوتا توندرا جدید رونمایی شد +تصاویر

وانت‌های پیکاپ و شاسی بلندهای تویوتا به خاطر قدرت بالای آفرود خود بسیار مشهورند و گزینه‌هایی که دارای برچسب TRDا(Toyota Racing Development) هستند، در صدر قدرتمندترین‌ها قرار دارند. تویوتا سعی دارد با استفاده از این سه حرف جادویی، یک مدل دیگر را وارد گروه TRD کند؛ حتی اگر این عضو کوچک‌تر از بقیه باشد. تویوتا توندرا TRD Sport یک مدل ساده‌تر از خودروی کاملاً خشن و غول‌پیکر توندرا TRD Pro است که از سال ۲۰۱۵ وارد دنیای آفرود شده است.
توندرای جدید در دو مدل محرک عقب و چهارچرخ محرک تک کابین و دو کابین عرضه می‌شود. این خودرو افراد و خانواده‌هایی را هدف قرار داده است که عاشق کمی قدرت و زیبایی بیشتر هستند. تویوتا برای رسیدن به این هدف، فنربندی تقویت‌شده‌ی Bilstein، میله‌های ضد پیچش جلو و عقب TRD و یک سری از به‌روزرسانی‌های ظاهری را به این خودرو افزوده است. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر خورجینی این خودرو از نوع تنفس طبیعی با حجم ۵.۷ لیتر است و می‌تواند قدرتی معادل ۳۸۱ اسب بخار تولید کند.
36719d99-9925-4923-be55-a03c942e607a

این خودرو در رنگ‌های آبی کاربنی، قرمز، خاکستری متالیک، مشکی و سفید عرضه می‌شود. TRD از رینگ‌هایی از جنس آلیاژ آلومینیوم و نقره با قطر ۲۰ اینچ بهره می‌برد. چراغ‌های جلو از نوع LED هستند و جلوپنجره‌ی مشبک نیز همرنگ بدنه است. در داخل خودرو از کف‌پوش و دسته‌دنده‌ی TRD Sport استفاده شده است.
درحالی‌که ورود TRD Sport بزرگ‌ترین خبر برای خانواده‌ی توندرا است، باقی محصولات این دسته از کمترین تغییر ظاهری و همچنین به‌روزرسانی‌های ایمنی برای سال ۲۰۱۸ برخوردار بوده‌اند. نسخه‌های 1974، Limited و پلاتینیم در این گروه، چراغ‌های معمولی را با چراغ‌های LED تغییر داده‌اند و مدل‌های SR و SR5 از چراغ‌های هالوژن با قاب مشکی‌رنگ و چراغ‌های LED DRL استفاده کرده‌اند. نسخه‌ی 1974 همچنین از یک جلوپنجره‌ی میله‌ای شکل استفاده کرده است، اما سایر مدل‌ها همان جلوپنجره‌ی طرح مشبک را برگزیده‌اند.
16e5d0a3-6d57-4e60-bf2a-5a2efa7f0eab
درنهایت اینکه سیستم ایمنی Sense P تویوتا قادر به تشخیص وجود عابران پیاده، هشدار برای تغییر مسیر خودرو، تغییر میزان نور چراغ‌ها برای اطمینان از افزایش دید راننده در شب (AHB) و کروز کنترل است. به‌علاوه یک صفحه‌نمایش جدید با اطلاعات بیشتر در تمامی مدل‌های توندرا، رانندگان را از وضعیت جاده مطلع می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 246197 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟