ایرباس و ایتال‌ دیزاین با خودروی پرنده در نمایشگاه ژنو +عکس

شرکت‌های حاضر در صنایع هوافضا و خودروسازی کمتر باهم همکاری می‌کنند، اما زمانی که این اتفاق میسر می‌شود، محصول نهایی ظاهری شبیه به خودرو و هواپیما پیدا می‌کند.

8ffdcf5b-e3fa-45dc-a561-82d1d961195d

عکس محصول جدید ایتال‌دیزاین و ایرباس با نام Pop.Up منتشر شد. این خودرو یک وسیله‌ی حمل‌ونقل مفهومی و چندوجهی است که توانایی استفاده از زمین و هوا برای جابجایی را دارد. این وسیله شامل سه لایه‌ی اصلی می‌شود.

73ecb1ad-0651-48aa-bb7b-20489c8aba2e

نخست، شما یک پلتفرم هوش مصنوعی دارید که قادر به مدیریت حمل‌ونقل بوده و می‌تواند پیشنهادهای جایگزین برای تجربه‌ی ‌یک سفر بی‌وقفه را ارائه کند. لایه‌ی دوم کپسول حمل مسافر است که می‌تواند با دو ماژول موتوردار الکتریکی (برای زمین و هوا) همراه شود. لایه‌ی نهایی رابط کاربری است که به شکل مجازی با افراد ارتباط برقرار می‌کند.
مدل مفهومی Pop.Up که در نمایشگاه خودروی ژنو امسال رونمایی شد، خودرویی با توانایی حمل دو سرنشین است که می‌تواند آزادانه و در هرکجا به شکل عمودی از زمین بلند شود و نقش یک وسیله‌ی پرنده را ایفا کند. به‌راستی‌ که می‌توان پیوند دو صنعت هوافضا و خودرو را در این محصول مشاهده کرد.

a860b889-16b5-4c4e-ba30-b1cc5e61cd08

این وسیله‌ی نقلیه، از دیدگاه عملیاتی، توانایی جابجایی مسافران را داشته و از طریق یک اپلیکیشن ساده قابل رزرو است. Pop.Up قادر است تا به شکل خودکار بهترین شیوه‌ی حمل‌ونقل مسافر را انتخاب کند و در این راه به پارامترهایی چون زمان، میزان ترافیک، هزینه‌ها، تقاضا برای رزرو اشتراکی و موارد دیگر توجه می‌کند. اگر سفر انجام‌شده هوایی باشد، زمانی که خودرو به مقصد رسید، ماژول‌های هوایی و زمینی به‌طور خودکار به ایستگاه‌های شارژ مجدد برگشته و منتظر مشتریان بعدی می‌مانند.
Pop.Up دارای بدنه‌ای فیبرکربنی به ابعاد ۲.۶ متر طول، ۱.۴ متر ارتفاع و ۱.۵ متر عرض است. زمانی که از ماژول زمینی Pop.Up استفاده می‌شود، این وسیله تبدیل به یک خودروی شهری برقی می‌گردد. بااین‌حال این وسیله در هنگام سفرهای هوایی، با یک ماژول هوایی پروانه دار (۵ متر در ۴.۴ متری) با ۸ روتور ضد چرخش کار می‌کند.

d8081e8b-8d27-4c4a-9017-95db07ae3596
ماتیاس تامسن، مدیر بخش حمل‌ونقل هوایی درون‌شهری ایرباس، می‌گوید:افزودن بعد سوم به شبکه‌های حمل نقل چندوجهیِ بدون وقفه، به بهبود کیفیت زندگی و چگونگی جابجایی ما از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر کمک می‌کند. طراحی موفق به همراه پیاده کردن راه‌حل‌های صحیح برای کارکرد در روی زمین و هوا نیازمند یک همکاری مشترک در بخش خودرو و هوافضا است. همکاری با دولت‌های محلی برای تأمین زیرساخت‌ها و اجرای مقررات نیز یکی دیگر از الزامات این کار است. ایتال‌دیزاین با تجربه‌ی فراوان خود در طراحی خودروهای استثنایی، شریکی هیجان‌انگیز برای ایرباس در محقق ساختن این پروژه‌ی مفهومی بود.
اگر شما هم در مورد عملکرد و دامنه‌ی حرکتی این وسیله‌ی نقلیه کنجکاو هستید، بدانید که ماژول زمینی این وسیله با استفاده از دو موتور توانایی تولید ۸۰ اسب بخار قدرت را داشته و تنها به ۱۵ دقیقه شارژ برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت با دامنه‌ی حرکتی ۱۳۰ کیلومتر نیاز دارد. بااین‌حال ماژول هوایی این وسیله توانایی تولید ۱۸۲ اسب بخار را داشته و با همان مدت‌زمان شارژ به حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد؛ اما حداکثر مسافت هوایی قابل پیمایش با این وسیله (بدون بار) کمتر از ۱۰۰ کیلومتر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 251268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟