رونمایی از اولین موتورسیکلت هیبریدی بی‌ام‌و +عکس

بی‌ام‌و امروز از یک موتورسیکلت بسیار آینده‌نگرانه و قابل تولید رونمایی کرد. این ایده که توسط بخش بی‌ام‌و موتورراد این کمپانی طراحی شده است، ایده‌ای خلاقانه و در عین حال پیشگامانه دارد که بسیاری از بخش‌های آن با موتورسیکلت‌هایی که الان در حال تولید هستند، یکسان است و برخی تکنولوژی‌هایی که در آن به کار رفته‌اند، بسیار پیشرفته هستند و قدم روبه‌جلوی مهمی برای این کمپانی محسوب می‌شوند.
بی‌ام‌و R 1200 GS عنوان پرفروش‌ترین موتورسیکلت بی‌ام‌و را به دوش می‌کشد و در این سگمنت هیچ موتورسیکلتی نمی‌تواند موقعیت R 1200 GS را به مخاطره بیندازد. این موتورسیکلت نه‌تنها بالاترین رده در بین محصولات بی‌ام‌و محسوب می‌شود، بلکه به‌نوعی مبتکر این کلاس در دنیای موتورسیکلت‌ها نیز به شمار می‌شود و هر موتورسیکلتی که در این سگمنت بخواهد به رقابت بپردازد، باید با معیارهایی که توسط R 1200 GS تعریف کرده است سنجیده شود. این موتورسیکلت مدلی بالاتر نیز دارد که با نام R 1200 GS Adventure شناخته می‌شود و موتورسیکلت جدید نیز بر اساس همین موتور ساخته شده است. حالا به لطف فناوری‌هایی که توسط بخش اقتصادی و دوستدار محیط زیست بی‌ام‌و یعنی BMWi توسعه یافته‌اند، این موتورسیکلت جدید نیز از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای برخوردار شده است که قابلیت‌های آن را حتی بیش از پیش افزایش داده‌اند.
2b0127cd-1fe7-479f-a62c-c2a87b8ef62b

برای شروع باید بگوییم که این موتورسیکلت جدید نام xDrive را نیز با خود یدک می‌کشد؛ نامی که شاید پیش از این تنها در خودروهای سواری و شاسی‌بلند بی‌ام‌و دیده باشید. این سیستم برای رانندگانی که خواهان چسبندگی و کشش بیشتری برای خودروی خود هستند، یک انتخاب بسیار مناسب به شمار می‌رود و حالا برای نخستین بار شاهد استفاده از این سیستم در یک موتورسیکلت هستیم. نکته‌ی بسیار خوب این است که امکان از مدار خارج کردن این سیستم به‌طور کامل پیش‌بینی شده است و می‌توان با فشردن یک کلید سیستم را خاموش کرد که در صورت انجام چنین کاری، موتورسیکلت همانند سایر موتورسیکلت‌ها تبدیل به یک نمونه‌ی عادی می‌شود و نیروی آن به چرخ‌ عقب انتقال پیدا می‌کند. استفاده از این سامانه بسیار ساده است. یک کلید روی دسته‌ی فرمان قرار دارد که روی آن عبارت «دوچرخ محرک» نوشته شده است؛ پس همان‌طور که می‌بینید، برای استفاده از این فناوری نیازی نیست حتما وارد منوهای پیچیده شوید. همچنین یک حالت اضافه وجود دارد که موتورسوار می‌تواند انتخاب کند تا نیرو در شرایط مناسبی به چرخ‌ جلو منتقل شود. 
اما در بخش پیشرانه، این موتورسیکلت به یک پیشرانه‌ از نوع تخت یا باکسر مجهز است که می‌تواند ۱۲۵ اسب بخار قدرت تولید کند که چنین قدرتی برای یک موتورسیکلت مسافرتی آفرود کاملا کافی است. شاید از خود بپرسید که بی‌ام‌و چگونه توانسته سیستم دوچرخ محرک را در این موتورسیکلت پیاده کند که در جواب باید گفت این کار با کمک استفاده از سیستم هیبریدی ممکن شده است. یک موتور الکتریکی نیز وجود دارد که ۴۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و در کنار موتور بنزینی سبب رسیدن حداکثر قدرت ترکیبی این موتورسیکلت به ۱۷۰ اسب بخار می‌شود. در اینجا باتری‌های پیشرفته‌ی بی‌ام‌و نیز نقش مهمی بازی می‌کنند. 
با وجود این الکتروموتور، امکان بازیابی انرژی ترمز وجود دارد و همچنین شتاب‌گیری موتورسیکلت بهبود پیدا کرده است. ضمن اینکه با توجه به یکپارچه شدن سیستم هیبریدی با سیستم ضد بلاک ترمز، عملکرد ترمزها نیز بهتر از قبل شده است. همچنین وزن خودرو در مقایسه با نسخه‌ی تک‌چرخ محرک معمولی، افزایش چندانی ندارد.
این موتورسیکلت با نام R 1200 GS xDrive Hybrid معرفی شده است و احتمالا تا نیمه‌ی دوم امسال عرضه‌ی آن آغاز خواهد شد. همچنین گفته شده است که رونمایی عمومی از این موتورسیکلت در آینده‌ای بسیار نزدیک انجام خواهد شد و فعلا قیمت آن مشخص نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255308 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟