هیجان‌انگیزترین پورشه 911 GT2 امسال معرفی می‌شود +عکس

نسل جدید پورشه ۹۱۱ GT2 RS با معرفی در ماه آینده، تبدیل به قوی‌ترین و تندوتیز‌ترین ۹۱۱ جاده‌ای خواهد شد که تا به حال ساخته شده است. این خودرو بر پایه‌ی شاسی نسل دوم ۹۱۱ بنا شده است و قطعات سخت‌افزاری خود را از نسخه‌ی GT3 RS دریافت می‌کند. GT2 RS که از پلتفرم دیفرانسیل عقب بهره می‌برد، سیستم تقسیم گشتاور، فرمان‌پذیری محور عقب و همچنین دیفرانسیل عقب قفل شونده پورشه را دریافت خواهد کرد.
13346db1-ddb4-40a1-a319-e29304386eb7


قدرت این خودرو از پیشرانه‌ی توربوشارژر ۶ سیلندر با آرایش تخت تأمین می‌شود که منتسب به نسخه‌ی ۹۱۱ توربو اس است، اما با تغییراتی که در این پیشرانه اعمال شده، قدرت آن به ۷۰۰ اسب‌ بخار افزایش یافته است. این قدرت باعث می‌شود GT2 RS عملکرد درخشانی در مسیر مستقیم داشته باشد. انتظار می‌رود شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت خودرو کمی بیش از ۲.۵ ثانیه باشد و حداکثر سرعت آن به ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این اعداد باعث سرافکندگی نسخه‌های GT3 RS و توربو اس چهارچرخ محرک می‌شوند.

35687b82-ffb3-40b8-a6d4-6d66c7cb4c67

همچنین این نسخه نیروی دانفورس بیشتری نسبت به سایر مدل‌های ۹۱۱ عرضه‌شده تولید می‌کند که حاصل خصوصیات مسابقه‌ای بدنه است. این خصوصیات شامل باله‌ی عقب ثابت، ورودی‌های بزرگ‌تر هوا و دریچه‌های خروج هوا روی قوس گلگیر است که از GT3 RS به عاریت گرفته شده است. به نظر می‌رسد ورودی‌های هوای روی درپوش موتور، که در تصاویر ثبت‌شده از خودروی تست قابل مشاهده است، برای تولید نهایی دور از انتظار باشد. با اینکه درپوش کاملاً آماده است، اما قبل از مشاهده‌ی این تصاویر طوری تلقین شده بود که انتظار می‌رفت خروجی‌هایی نیز در این قسمت قرار بگیرد؛ این قضیه برای بالچه‌های دماغه‌ی خودرو نیز قابل پیش‌بینی بود. با اینکه بعید است موارد ذکرشده در تولید نهایی قرار گیرند؛ اما سپرهای تولید نهایی، نیروی دانفورس بیشتری تولید خواهند کرد.

a9f819db-c532-40f3-97e1-f81f867198a5

کمپانی پورشه از اظهار نظر درباره‌ی خودروی درحال‌توسعه‌ای که تصویر آن ثبت شده است، خودداری کرد. اما آندرس پرنینگر، رئیس بخش عملکرد بالای پورشه، تأیید کرد که GT2 RS از سال گذشته در مسیر توسعه قرار گرفته است. با توجه به رؤیت خودرو در بررسی‌های اخیر که در پیست نوربرگرینگ صورت گرفته است، این خودرو ماه‌های آخر بررسی را سپری می‌کند و به‌زودی رونمایی خواهد شد.

ll

۹۱۱ GT2 جدید، اولین مدلی خواهد بود که نام GT2 را بعد از مدل مبتنی بر سری ۹۹۷ - که هفت سال پیش به بازار Store عرضه می‌شد - با خود یدک می‌کشد. نسخه‌ی قبلی GT2 RS مجهز به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تخت بود که توان خروجی آن ۶۱۱ اسب‌ بخار و وزن کلی آن ۱۳۷۰۰ کیلوگرم بود. همواره به‌طور گسترده‌ای اعلام شده بود که این خودرو، هیجان‌انگیزترین و افراطی‌ترین پورشه ۹۱۱ است که تاکنون به فروش رفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 258526 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟