فروش یک نمونه‌ کمیاب از مرسدس‌ بنز +عکس

شاسی مرسدس‌بنز CLK GTR AMG از فیبرکربن و آلومینیوم ساخته شده است. پیشرانه‌ی ۶.۹ لیتری V12 که در میانه‌ی خودرو قرار گرفته است، قدرت ۶۰۴ اسب‌ بخار و گشتاور ۷۷۵ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. در سال ۱۹۹۷ که مرسدس‌ بنز از این خودرو رونمایی کرد، CLK GTR به‌عنوان گران‌ترین خودروی تولیدی با قیمت ۱,۵۴۷,۶۲۰ دلار در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد. شرکت مرسدس‌ بنز فقط ۳۵ دستگاه از CLK GTR که شامل نسخه‌ی پروتوتایپ و مسابقه‌ای نیز بود، به تولید رساند.
5341a5eb-5ee2-4e55-8e4e-322a5884aa12

تعداد نمونه‌های ساخته‌شده از CLK GTR بسیار کم است و دلیل این امر، نسخه‌ی جاده‌ای این خودرو است که فقط به‌منظور برآورده کردن خودروهای موردنیاز در قرارداد بین مرسدس بنز و سازمان FIA برای مسابقات سری قهرمانی GT تولید شد. ۷ نمونه از CLK GTR مستقیماً برای مسابقه در پیست در نظر گرفته شد و فقط دو نمونه‌ی پیش‌تولید از این خودرو وجود داشت. بعد از ساخت ۹ نمونه، مرسدس بنز تعداد ۲۰ دستگاه دیگر از CLK GTR کوپه و ۶ دستگاه نسخه‌ی رودستر را به مرحله‌ی تولید رساند. تمامی این نمونه‌ها بین سال‌های ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ ساخته شد. تصاویری که در این مطلب مشاهده می‌کنید، مربوط به یک نمونه از ۳۵ خودروی نهایی هستند. نمونه‌های مسابقه‌ای نیز به‌عنوان حق مطالبه‌ی رانندگان و تیم‌های مسابقات GT، در سال ۱۹۹۷ به آن‌ها تعلق گرفت.

07b0291d-498d-4240-8fe4-241f5ab05095

اگر شما نیز خواهان یکی از نمونه‌های جاده‌ای CLK GTR هستید، باید رقم بیشتری نسبت به قیمت اصلی بپردازید. این نمونه‌ی کمیاب که فقط ۲۸۹۶ کیلومتر را در نمایشگر مسافت نشان می‌دهد، برچسب قیمت نزدیک به ۲.۷ میلیون دلار دارد که هر لحظه در حال افزایش است. در حال حاضر این نمونه در کشور آلمان قرار دارد. این خودروی نادر و باارزش می‌تواند در یک چشم به هم زدن، به انتهای اتوبان‌های آلمان برسد. در واقع اگر فضای کافی برای رسیدن به بالاترین سرعت وجود داشته باشد، CLK GTR می‌تواند به حداکثر سرعت استاندارد خود یعنی ۳۴۴ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

904307bf-eaf4-4141-b68b-a52e780c341d

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 262766 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟