رونمایی شورولت از نسخه‌ جدید ایندی +عکس

بیش از ۱۰۰ سال از برگزاری مسابقه‌ی سرعت در پیست ایندیاناپولیس آمریکا می‌گذرد و امسال شاهد صد و یکمین دوره‌ی این رقابت خواهیم بود. در تقویم سالیانه‌ی مسابقات اتومبیل‌رانی جهان، سه رویداد جایزه بزرگ فرمول یک در موناکو، لمانز ۲۴ ساعته و ایندی 500، از اهمیت بیشتری در مقایسه با دیگر رقابت‌ها برخوردار هستند و قهرمانی در هر یک از آن‌ها، افتخاری بزرگ محسوب می‌شود. مسابقه‌ی ایندیاناپولیس با خودروهایی شبیه به مدل‌های فرمول یک، در پیستی بیضی شکل انجام می‌شود و شرکت‌کنندگان آن، باید مسیری به طول ۵۰۰ مایل (معادل ۸۰۵ کیلومتر) را طی کنند.

8905b745-cc9c-4a82-be30-422229a4c0e4

در تاریخ برگزاری ایندی 500، این چهاردهمین بار است که خودرویی از مدل کوروت، جلودار مسابقه خواهد بود و بیست و هشتمین مرتبه است که یک  شورولت به‌عنوان خودروی ایمنی استفاده می‌شود. این نسخه‌ از سری گرنداسپرت کوروت انتخاب شده که با رنگ زمینه‌ی سفید و نوشته‌های قرمز و آبی، یادآور سه رنگ اصلی پرچم آمریکا است. دیگر تفاوت این کوروت با نمونه‌ی اصلی، استفاده از رینگ‌های اسپرت ۱۹ اینچ در جلو و ۲۰ اینچ در عقب خواهد بود که با لاستیک‌هایی به پهنای ۲۸۵ میلی‌متر و ۳۳۵ میلی‌متر ارائه می‌شود. فاق این مدل از لاستیک‌های ساخت میشلن، در جلو ۲.۵ سانتیمتر و در عقب ۳ سانتیمتر است.
3b315be2-11a1-43b4-b197-a68405d74f62

پیشرانه‌ی مورد استفاده در این خودرو، شامل تجهیزات فنی ZO7 خواهد بود که بالاترین آپشن موجود برای شورولت کوروت محسوب می‌شود. حجم پیشرانه‌ی ۸ سیلندر این مدل، ۶.۲ لیتر با آرایش V است. قدرت این خودرو ۴۶۰ اسب بخار و گشتاور آن ۶۳۰ نیوتن‌متر خواهد بود که رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ظرف ۳.۶ ثانیه را ممکن می‌کند. کوروت گرند اسپرت با آپشن‌های فنی ZO7، می‌تواند پس از ۸.۴ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت در اختیار می‌گذارد. مسافت ۴۰۰ متر با این خودرو، تنها ۱۱.۸ ثانیه طول می‌کشد و گرانش 1.2g به همراه خواهد داشت.

6ce83254-b19e-41bc-8e0a-1037b325de21

جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دستی و ۸ سرعته‌ی اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی از طریق پدال پشت فرمان، برای گرنداسپرت قابل سفارش است. تمام قدرت پیشرانه به چرخ‌های عقب منتقل خواهد شد و کالیپرهای کربن سرامیک ۱۵.۵ اینچی از برند برمبو، عمل ترمزگیری کوروت را انجام خواهند داد. قیمت این خودرو با آپشن‌های ظاهری گرنداسپرت و تجهیزات فنی ZO7، در حدود ۶۵ هزار دلار است.
جالب است بدانید که خودروسازی شورولت، در سال ۱۹۱۱ توسط برادران شورولت به نام‌های لوئیز، آرتور و گاستون بنیان نهاده شد. در سال ۱۹۱۶ که اولین دوره‌ی مسابقات ایندی 500 برگزار شد، آرتور شورولت در آن حضور داشت و گاستون شورولت توانست به مقام قهرمانی این رقابت در سال ۱۹۲۰ برسد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 263058 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟