پنج نکته‌ای که در مورد تویوتا جی‌ تی جدید نمی‌دانید

تویوتا 86 در طول سال‌های عرضه تغییر زیادی نکرده است. تغییرات ملموس این خودرو، شامل فیس لیفت در قسمت دماغه‌ی جلو و گلگیرهای عقب است. با این همه، GT86 مدل ۲۰۱۷، همان کوپه‌ی دودر میان‌رده‌ای است که در سال ۲۰۱۲ به همراه خواهر دوقلویش سوبارو BRZZ عرضه شد. در ادامه‌ی این مطلب، به بررسی پنج تفاوت اصلی این خودرو با مدل‌های مشابه از برندهای دیگر می‌پردازیم. 

فاصله‌ی بین نسبت دنده‌ها بسیار کوتاه است
a2eafc9b-94ed-48c4-be36-702fb683b0d7

در طراحی گیربکس، انتخاب نسبت دنده‌ها نکته‌ای است که می‌تواند خودرویی را که برای آن گیربکس طراحی می‌شود، بسیار موفق کند. هر چه فاصله‌ی بین نسبت دنده‌ها بیشتر باشد، به مصرف سوخت پایین‌تر و همین‌طور استهلاک کمتر می‌انجامد؛ اما روحیه‌ی اسپرت خودرو را کاهش می‌دهد. فاصله‌ی کم بین نسبت دنده‌ها باعث می‌شود شما در تعویض دنده، دور موتور کمتری از دست بدهید و سریع‌تر به دنده‌ی بعدی بروید.
از سویی دیگر، تویوتا در طراحی GT 86 این امکان را فراهم آورده است که شما در حین رانندگی به‌دفعات خط قرمز دور موتور را رد کنید. تنها مشکلی که وجود دارد؛ صدای بیش از حد موتور و اگزوز در سرعت‌های بالاتر از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت است که می‌تواند کمی خسته‌کننده باشد.

وجود دو نمایشگر سرعت آنالوگ و دیجیتال
bf9e5c73-0617-4934-a313-810f3504699f

از جمله امکانات جالب، برای رانندگی پرهیجان با GT86، وجود نمایشگر دور موتور در وسط است که کمک می‌کند تمرکز راننده از روبه‌رو، منحرف نشود. این نمایشگر آنالوگ دور موتور، با یک نمایشگر دیجیتال سرعت در وسط خود همراه شده است. علاوه بر این، سیستم سرعت‌سنج عقربه‌ای با اعداد مندرج کیلومتر و مایل بر ساعت نیز در پنل پشت فرمان وجود دارد.

این مدل با لاستیک‌های میان‌رده عرضه می‌شود
95233b24-a730-440c-8d56-f73e5fee9af6
این نکته‌ی به‌ظاهر منفی، طبق سال‌های پیش در تویوتا 86 جدید دیده می‌شود. مهندسان تویوتا توان کمتر در شتاب‎گیری و چسبندگی کمتر در چهار فصل را انتخاب کرده‌اند. در نگاه اول خریداران اظهار نارضایتی می‌کنند؛ اما روی جاده، این لاستیک‌ها شخصیت GT86 را می‌سازند. اگر لاستیک‌ها چسبندگی بیشتری داشتند، رانندگی با GT86 این سطح از هیجان را نداشت و به این راحتی نمی‌توانست دور بگیرد. شاید تعویض لاستیک‌ها با نمونه‌ی حرفه‌ای‌تر مقداری به توانایی‌های خودرو در شتاب‌گیری اضافه کند؛ اما از هیجان دریفت و دود کردن لاستیک کاسته خواهد شد.



پدال کلاچ بیش از اندازه‌ سبک و نرم است
1b48bde4-6cb0-408b-8f87-cce851b425d0

با داشتن یک موتور ۲ لیتری با آرایش بوکسر (Boxer) و گشتاور نسبتا پایین در مدل ۲۰۱۷، کلاچ توان زیادی در بین موتور و گیربکس قطع و وصل نمی‌کند. پس ‌نیازی نیست تویوتا کلاچ قدرتمندی در این خودرو استفاده کند.  وقتی برای دفعه‌ی اول پشت فرمان می‌نشینید با یک پدال بی‌اندازه سبک و نرم مواجه می‌شوید که در ابتدا عجیب به نظر می‌رسد؛ اما وقتی به آن عادت کردید، مانند یک خودروی مسابقه‌ای با آن دنده عوض خواهید کرد.

مهم‌ترین نکته‌ی منفی؛ فضای داخلی 

84fa0b6f-e7b2-4ea3-949b-3567bd137236
از آن جایی که تویوتا باید تمام تلاش خود را برای پایین نگه داشتن قیمت GT86 می‌کرد، بعضی نکات را که از یک خودروی اسپرت انتظار دارید، در این خودرو نمی‌بینید.
فرمان این مدل، کوچک و جذاب است اما تنظیمات آن فقط شامل تنظیم زاویه می‌شود و تلسکوپی فرمان قابل تنظیم نیست. تنظیمات پشتی صندلی هم برای افراد بلندقد مناسب نخواهد بود. شاید بتوان در بخش داخلی خودرو از ایرادات سیستم صوتی ضعیف یا صندلی‌های عقب با جانمایی بد چشم‌پوشی کرد؛ اما چیزی که توجه همه را به خود جلب می‌کند، آفتاب‌گیرهای بسیار بزرگ این خودرو است که برای فرار Escape از آفتاب بسیار مناسب هستند، اما در هنگام رانندگی مزاحم دید شما می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 263301 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟