ساخت اتوبوس الکتریکی با فناوری خودران +عکس

پراترا (Proterra)، از سال ۲۰۰۴ به صنعت ساخت اتوبوس‌های تمام الکتریکی وارد شده است و در این کلاس، شهرت جهانی دارد. مدتی پیش، آخرین محصول این برند با توانایی حرکت در مسافتی به شعاع ۹۶۰ کیلومتر با یک‌بار شارژ به بهره‌برداری رسید و مورد توجه رسانه‌های و شرکت‌های حمل و نقل قرار گرفت. اتوبوس‌های برقی پراترا، امروزه به تعداد ۹۹ دستگاه در چند ایالت مختلف آمریکا، خصوصا ایالت نوادا، در حال خدمت به مردم هستند و حالا قرار است برای استفاده در سفرهای برون و درون شهری، مجهز به فناوری خودران شوند.

2caa9768-43f3-4055-ba9a-172fa6ce233c

مدیران پراترا و دولتمردان ایالت نوادا، معتقدند که اتوبوس‌های الکتریکی و خودران، در آینده‌ی نزدیک نقش مهمی در شبکه‌ی حمل و نقل شهری جهان خواهند داشت؛ چراکه نه‌تنها هزینه‌ی سرویس و نگهداری کمتری نسبت به نمونه‌های دیزلی فعلی دارند، فاقد آلایندگی نیز هستند. جالب است بدانید که علاوه بر پراترا، شرکت‌های دیگری در سوئیس، سنگاپور و دیگر نقاط آمریکا، در حال آزمایش نهائی اتوبوس‌های تمام الکتریکی و خودران هستند.

پروژه‌ی اتوبوس خودران پراترا، با همکاری دانشگاه رنو و بنیاد موسوم به آزمایشگاه زندگی (Living Lab initiative) توسعه یافته است. علاوه بر این، مسئولین دولت فدرال نوادا در بخش توسعه‌ی اقتصادی و دپارتمان صنعت خودرو در این ایالت، از طرح جدید پراترا حمایت کرده‌اند.
b209222b-8f1d-453b-ad0d-fcec4aa5e4df

پراترا در تلاش است تا اتوبوس‌های خودران خود را مناسب حرکت در تمامی مسیرهای بین شهری آمریکا طراحی کند. هرچند این ایده، با توجه به زیرساخت‌های موجود در جاده‌های آمریکا، دور از دسترس به‌ نظر می‌رسد؛ با توجه به سابقه‌ی پراترا در اتمام موفقیت‌آمیز پروژه‌های بزرگ، هدفی غیر ممکن نخواهد بود. آن‌ها در سال ۲۰۱۵، توانستند یک اتوبوسی الکتریکی با توان حرکت در مسیری به طول ۴۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ بسازند و حدود یک سال بعد، این میزان را به حدود هزار کیلومتر افزایش دهند.
993671e4-1350-4188-b6a0-4a2da12aae36

مهم‌ترین چالشی که پراترا با آن مواجه است، افزایش ایمنی و توانایی فنی سیستم خودران در یک اتوبوس بزرگ است. چنین وسیله‌ای، علاوه بر حرکت صحیح در مسیر درست و عبور از ترافیک، باید برای مواقع اضطراری و جلوگیری از تصادفات احتمالی برنامه‌ریزی شود. این پروژه در سه مرحله‌ی اصلی تعریف شده است. در فاز اول، باید اطلاعات مسیرها و ایستگاه‌ها به شکلی هماهنگ با نقشه‌های ماهواره‌ای و سیستم ناوبری اتوبوس، به آن داده شود. در فاز دوم، الگوریتم‌های پیچیده و تجزیه‌ تحلیل‌کننده به اتوبوس داده می‌شود تا در شرایط مختلف، تصمیم‌گیری مناسبی داشته باشد. در فاز نهایی، اتوبوس خودران باید پس از موفقیت در آزمون‌های مختلف و رعایت استانداردهای ایمنی، برای تولید انبوه و تجاری‌سازی آماده شود. مدیران پراترا اعلام کرده‌اند که از چند ماه پیش، فاز اول این پروژه را آغاز کرده‌اند و تا پایان تابستان، این مرحله را به پایان خواهند برد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

کم درآمد ها در سامانه رفاه ثبت‌نام کنند

فوری / شهادت رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فسا همراه سربازش در عملیات تعقیب و گریز

میوه فروش اردبیلی که در حمایت از کاندیدای ریاست جمهوری ایران به شهرت جهانی رسید + عکس و جزئیات

۱۰ راند از درگیری‌های فیزیکی عباس جدیدی + کاریکاتور

پزشک در اتاق معاینه کاری با من کرد که شرم دارم بگویم / این زن آخرین بیمار بود که ... +عکس

فرشاد مرا به تفریحگاه خارج از تهران برد و ... / این دختر می خواهد از من پول جراحی بینی بگیرد و باج می خواهد!

یاسر چند روز بعد از ازدواج گوشی ام را گرفت و گفت شاید مثل ارتباطی که با من داشتی با مردهای دیگر هم ارتباط بگیری!

ناگفته های شیطانی سوسن راز مردی که با شخصیت های مهم عکس داشت را لو داد+عکس

آمنه می خواست راز ارتباط شیطانی ام را به همسرم بگوید و ...

خواهر 5 ساله قاتل برادر 4 ساله اش شد / در شهرستان رستم رخ داد

خارج از شهر دامنم را لکه دار کرد و فیلم گرفت .. / این دختر می خواست آبرویم را پیش زنم ببرد و من ...

 

کدخبر: 266358 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟