محصول جدید مکلارن رکورددار جدید نوربرگ‌رینگ شد +تصاویر

کنی براک، راننده‌ی ۵۱ ساله و سوئدی، روز گذشته توانست با خودروی مکلارن P1 LM، به زمان ۶ دقیقه و ۴۳.۲۲ ثانیه در پیست نوربرگ‌رینگ دست یابد. تا پیش از این، خودروی تمام برقی NIO EP9 با زمان ۶ دقیقه و ۴۵.۹۰ ثانیه، سریع‌ترین مدل  استاندارد جهان بود و بهتر از لامبورگینی هوراکان پرفورمانته با زمان ۶ دقیقه و ۵۲.۰۱ ثانیه، عمل کرده بود. آنچه بیش از هر چیز دیگر عجیب و خارق‌العاده به نظر می‌رسد، اختلاف زمانی نزدیک به ۹ ثانیه بین مکلارن P1 LMM و هوراکان پرفورمانته است؛ درحالی‌که تنها ۲ ماه از رکوردگیری لامبورگینی در نوربرگ‌رینگ می‌گذرد.

63a627d5-d329-4b2e-8940-faf1577e5cf0

مدل P1 LM قدرتمندترین خودروی جاده‌ای تاریخ با برند مک‌لارن محسوب می‌شود. این محصول بر پایه‌ی مدل مخصوص پیست P1 GTR ساخته شده است و با بهینه‌سازی شرکت لانزانت، علاوه بر رعایت استانداردهای مخصوص خودروهای جاده‌ای، به قدرت بیشتری دست‌ یافته است. P1 LM با بنزین اکتان ۹۹، قدرت ۹۸۶ اسب بخار فراهم می‌کند تا رسیدن به نهایت سرعت ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت، میسر شود.

c825a742-6083-4378-b345-c774168d3a76

ابرخودروی لانزانت، از سیستم هدایت هوای مک‌لارن موسوم به ایرجک استفاده نمی‌کند و با اگزوزهای تیتانیوم، متفاوت از نسخه‌ی GTR از مکلارن P1 محسوب می‌شود. تلاش زیادی برای کاهش وزن P1 LM انجام شده است و حتی صندلی‌های جدیدی برای آن در نظر گرفته شده تا به وزن خالص ۱۳۹۰ کیلوگرم دست یابد. سقف این خودرو تماما از فیبر کربن ساخته شده است و با کیت بدنه‌ی آیرودینامیک اختصاصی همراه با بالچه‌ی عقب ارائه می‌شود که نیروی عمودی در قسمت عقب را نسبت به مدل GTR، بیش از ۴۰ درصد افزایش می‌دهد. شاید مدل P1 LM به‌عنوان یک خودروی استاندارد جاده‌ای، مورد تردید واقع شود؛ اما با صندلی‌های چرم آلکانترا، سیستم تهویه‌ی مطبوع کارآمد، کمربندهای ایمنی مدرن و داشبورد فیبر کربن، یک محصول مخصوص پیست محسوب نمی‌شود.
قیمت نهایی مکلارن P1 LM رسانه‌ای نشده؛ اما شرکت لانزانت اعلام کرده است که تنها ۵ دستگاه از این ابرخودروی تاریخی تولید خواهد کرد؛ درحالی‌که تمامی ظرفیت فروش این مدل، پیش‌خرید شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 268018 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟