رونمایی از وانت پیکاپ پژو +عکس های دیدنی

محصول جدید پژو تا حد زیادی حاصل همکاری یک شرکت چینی و برندی ژاپنی است. این خودرو به‌ احتمال فراوان، فقط در آفریقا فروخته خواهد شد و حضور گسترده‌ای در سطح جهانی نخواهد داشت؛ اما در صورت موفقیت در فروش و تست‌های فنی، مسلما با کمی تغییر در سال‌های بعد، به کشورهای مختلف عرضه می‌شود. نباید فراموش کنیم که برندهای فرانسوی مثل پژو و رنو، سابقه‌ی زیادی در بازار Store خودروی آفریقا دارند و برای مردم این کشورها، شناخته‌شده‌تر و قابل اعتمادتر از محصولات چینی محسوب می‌شوند.

وانت (3)

وانت ناوارا، محصولی از نیسان است که در بعضی کشورها به نام فرانتیر شناخته می‌شود. جالب است بدانید خودروی نیسان پیکاپ که سال‌ها پیش در کشورمان توسط پارس‌خودرو عرضه می‌شد هم نسخه‌ای از نسل اول ناوارا از پلت‌فرم D22 بود. از سویی دیگر، شرکت چینی دانگفنگ با استفاده از پلت‌فرم D22 و در یک همکاری نزدیک با نیسان ژاپن، شرکت خودروسازی ZNA را تشکیل داده‌اند که نام آن مخفف عبارت خودروسازی نیسان در شهر ژنگژو (Zhengzhou Nissan Auto) است. به نظر می‌رسد پیکاپ پژو، یک نمونه‌ی کاملا مشابه با وانت چینی ZNA Rich باشد که با فیس‌لیفت جزئی، روانه‌ی بازار آفریقا خواهد شد.

وانت (2)

پلت‌فرم D22 در سال ۱۹۹۷ توسط نیسان معرفی شد و تا سال ۲۰۱۴، روی نسخه‌های مختلف وانت ناوارا مورد استفاده بود. آنچه درباره‌ی پیکاپ پژو جلب نظر می‌کند، شباهت ظاهری بسیار زیاد آن با نمونه‌ی چینی است. حتی چراغ‌های جلو در این محصول، تفاوت چندانی با نمونه‌ی استفاده‌شده در وانت ZNA ندارند و می‌توان اختلاف این دو مدل را صرفا در لوگوی شیر ایستاده در میان جلوپنجره دانست که به‌عنوان جایگزین لوگوی دانگفنگ دیده می‌شود.

وانت (1)

البته رنگ چراغ راهنما و طرح جلوپنجره‌ی وانت پژو، تفاوت اندکی با نمونه‌ی چینی به همراه دارد؛ اما در قسمت عقب صرفا از نام نوشتاری پژو، روی درب صندوق استفاده شده است. هنوز تصویری از فضای داخلی پیکاپ پژو منتشر نشده؛ اما می‌توان اطمینان داشت که صرفا در رنگ صندلی و لوگوی روی فرمان با وانت ZNA متفاوت باشد. 

وانت

ارتفاع کف این خودرو از سطح زمین، ۲۱ سانتیمتر است و با پیشرانه‌ی دیزلی به حجم ۲.۵ لیتر ارائه می‌شود. قدرت این خودرو، ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور آن، ۲۸۰ نیوتن‌متر خواهد بود که به‌صورت تک یا دو دیفرانسیل قابل خرید خواهد بود. نسخه‌ی پایه از این پیکاپ با جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی، ترمز ABS، تنظیم الکترونیکی آینه‌بغل، ایربگ سرنشینان جلو و سنسور پارک فروخته خواهد شد. قسمت بار این خودرو تقریبا مربع است و ابعادی به ضلع ۱.۴ متر دارد که تا ۸۱۵ کیلوگرم، ظرفیت حمل دارد.
پیکاپ پژو صرفا با بدنه‌ی دوکابین و آستانه‌ی قیمت ۱۵ هزار دلار، از شهریورماه امسال عرضه خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 275312 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟