پیکاپ مرسدس بنز کلاس ایکس معرفی شد + عکس

سال گذشته، نسخه‌ی مفهومی مرسدس کلاس ایکس در سوئد معرفی شد و ما در زومیت به بررسی آن پرداختیم. درآن زمان، ورود مرسدس بنز، به کلاس پیکاپ تا حدودی عجیب به نظر می‌رسید و از دید بسیاری از کارشناسان، این پروژه فراتر از یک مدل مفهومی و قابل تولید، ارزیابی نشد.
مرسدس بنز
هرچند تولید وانت مرسدس، حرکت جدیدی از این برند به نظر می‌رسد، ولی بی سابقه نیست؛ چراکه در سال ۱۹۳۶ با معرفی مدل 170 V عملی شد و حتی تا اواسط دهه‌ی ۷۰ میلادی، با تولید نسخه‌ی وانت از W115، ادامه داشت.
روز گذشته، در کنفرانس مطبوعاتی مرسدس بنز واقع در کیپ‌تاون آفریقای جنوبی، نسخه‌ی نهائی و آماده‌ی تولید کلاس ایکس رونمایی شد و مورد استقبال رسانه‌ها و خریداران این سبک بدنه قرار گرفت. هرچند هواداران مرسدس از تولید پیکاپ توسط برند مورد علاقه‌ی خود رضایت ندارند و این روند را خارج از سنت یک تولیدکننده‌ی لوکس به حساب می‌آورند؛ بازار Store بسیار خوبی برای کلاس ایکس پیش‌بینی می‌شود. کشور آمریکا، یکی از مهم‌ترین مراکز فروش محصولات مرسدس بنز در دنیا است و البته مدل‌هایی مثل فورد F-150 رپتور، دوج رم و شورولت سیلورادو در کلاس وانت‌های لوکس، با استقبال خوبی از سوی مردم این ناحیه مواجه هستند. این وضعیت، می‌تواند مهم‌ترین مشوق مرسدس برای تولید پیکاپ کلاس ایکس باشد.
مرسدس بنز
جالب است بدانید که پلت‌فرم این خودرو، حاصل همکاری مرسدس بنز با گروه رنو-نیسان خواهد بود که در مدل‌های رنو آلاسکان و نیسان ناوارا استفاده می‌شود. باتوجه به کیفیت غیر قابل انکار محصولات مرسدس بنز و سابقه‌ی بسیار خوب نیسان در طراحی و تولید وانت‌های متنوع در زیرشاخه‌های مختلف، می‌توان به سطح بالای توانایی‌های فنی در کلاس ایکس اطمینان داشت.
مرسدس بنز
طراحی ظاهری پیکاپ بنز، کاملا تحت تأثیر زبان طراحی این برند در کلاس شاسی‌بلندهای لوکس و خصوصا مدل GLS است. این خودرو در بخش سپر، کاملا اسپرت و مناسب سفرهای خارج جاده به نظر می‌رسد؛ ضمن اینکه متفاوت از دیگر محصولات مرسدس بنز، دارای باربند و رکاب جانبی برای تسهیل ورود و خروج به خودرو است. علاوه بر این، کلاس ایکس می‌تواند با پوشش مخصوص بار نیز سفارش داده شود.
مرسدس بنز
در فضای داخلی، فرمان سه‌پر و فرم دایره‌ای در قسمت‌های هدایت هوا، از دیگر محصولات مرسدس بنز الهام گرفته شده است؛ هرچند در مجموع با داشبوردی ساده و به دور از تجملات روبرو هستیم. نمایشگر ۵.۴ اینچ یا نمونه‌ی قابل انتخاب ۸.۴ اینچ، همراه با فناوری‌های مربوط به سرگرمی‌های چندرسانه‌ای، در کنار صندلی‌های مدرن با تنظیمات برقی، مهم‌ترین امکانات کابین کلاس ایکس هستند؛ درحالی‌که فضای بسیار خوبی برای سرنشینان ردیف جلو و عقب پیش‌بینی شده است. مثل دیگر محصولات مرسدس بنز، برای این مدل هم امکان سفارش داشبورد، فرمان و صندلی‌ها با پوشش چرم وجود دارد.
مرسدس بنز
ابعاد کلاس ایکس شامل طول ۵.۳۴ متر، عرض ۱.۹۲ متر و فاصله محورهای ۳.۱۵ متر می‌شود. در قسمت عقب، می‌توان تا یک‌تن بارگزاری کرد، درحالی‌که ارتفاع ۲۰ سانتیمتر کف خودرو تا سطح زمین حفظ شود. امکان بوکسل تریلر، با وزنی در حدود ۳.۵ تن نیز برای کلاس ایکس وجود دارد. طراحی بدنه‌ی این خودرو، امکان بالا و پایین رفتن از موانعی با زاویه‌ی ۲۰.۴ درجه را فراهم می‌کند. این میزان، در مقایسه با برترین مدل‌های این کلاس نظیر شورولت کلورادو با زاویه شیب ۲۰.۱ درجه، رقم بسیار خوبی محسوب می‌شود.
در بخش پیشرانه، فعلا سه گزینه قابل سفارش است که شامل یک نمونه‌ی بنزینی و دو مدل دیزلی خواهد بود. خودروهای X220d و X250d به ترتیب با قدرت‌های ۱۶۳ اسب بخار و ۱۹۰ اسب بخار ارائه می‌شوند، درحالی‌که با جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی یا هفت سرعته‌ی خودکار قابل سفارش خواهند بود. تنها نسخه‌ی بنزینی مرسدس کلاس ایکس، قدرتی حدود ۱۶۵ اسب بخار ارائه خواهد کرد.
مرسدس اعلام کرده است که از حدود یک سال دیگر، نمونه‌ی قدرتمندی با کد X350d نیز آماده‌ی تولید خواهد شد که قدرتی در حدود ۲۶۰ اسب بخار با گشتاور ۵۵۰ نیوتن‌متر خواهد داشت تا در سطح اول برترین پیکاپ‌های دنیا قرار گیرد. ضمن اینکه احتمال معرفی نسخه‌های AMG از مرسدس کلاس ایکس، با پیشرانه‌های توئین توربو در سال‌های بعد وجود دارد.
مرسدس بنز
مدل‌های فول‌آپشن کلاس ایکس، از فناوری دو دیفرانسیل هوشمند مرسدس، موسوم به 4MATIC استفاده خواهند کرد؛ درحالی‌که چهار مود رانندگی آرام، کم‌مصرف، اسپرت و خارج جاده (Off-Road) برای تمامی نسخه‌های پیش‌بینی شده است. دیگر آپشن‌های فنی و موردعلاقه‌ی رانندگان در مسیرهای سخت، مثل قفل دیفرانسیل، وینچ و سیستم تعلیق با فنربندی قابل تنظیم، به احتمال فراوان در نمونه‌های سال آینده‌ی مرسدس، نظیر X350d وجود خواهد داشت.
فروش مرسدس کلاس ایکس از چند ماه دیگر در آلمان آغاز می‌شود؛ درحالی‌که در نمونه‌ی پایه، حدود ۴۳ هزار دلار قیمت خواهد داشت. پس از آلمان، بازار آفریقای جنوبی و استرالیا در شروع سال جدید میلادی پذیرای پیکاپ مرسدس خواهند بود و از حدود سال ۲۰۱۹، در دیگر کشورهای دنیا فروخته خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 284593 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟