بیوک ریگال 2018 با نسخه‌ی GS معرفی شد +فیلم و عکس
حجم ویدیو: 12.36M | مدت زمان ویدیو: 00:01:41

بیوک این روزها در حال طی کردن پله‌های ترقی است و یکی از خودروهایی که سرمایه‌گذاری زیادی روی آن انجام داده، اوپل اینسیگنیا است که با آرم بیوک و تحت عنوان بیوک ریگال TourX GS وارد بازار Store خواهد شد. با رونمایی بیوک از مدل ریگال GS، این خودرو تبدیل به بالاترین نسخه از کلاس سدان بیوک خواهد شد که به پیشرانه‌ی شش سیلندر و سیستم گشتاور متغیر نیز مجهز است. بگذارید پیش از آنکه به اعداد و ارقام مربوط به این خودرو بپردازیم، یک مقدمه راجع به ریگال داشته باشیم. خودرویی که تصاویر آن را ملاحظه می‌کنید در حقیقت توسط اوپل توسعه داده شده است و در بازار بریتانیا با برند واکسهال عرضه می‌شود؛ ضمن اینکه در بازار استرالیا با نام هولدن کومودور VXR به فروش می‌رسد.

بیوک

مدل‌هایی که تحت نام اوپل و واکسهال به فروش می‌رسند، به پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژردار مجهز هستند که می‌تواند ۲۵۷ اسب بخار قدرت تولید کند. اما مدل‌هایی که با برند بیوک و هولدن عرضه می‌شوند، به پیشرانه‌ی شش سیلندر V شکل به حجم ۳.۶ لیتر مجهز هستند که توانایی تولید ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۲ نیوتون متر گشتاور دارد. گرچه این اعداد و ارقام، چندان قابل توجه و خاص نیستند و به هیچ وجه خطری برای مرسدس بنز یا بی‌ام‌و محسوب نمی‌شوند؛ اما بیوک اهرم قدرتمند دیگری در اختیار دارد و آن قیمت تمام‌شده‌ی پایین‌تر در مقایسه با رقبای اروپایی است که سبب شده در کلاس ارزان‌تری به رقابت بپردازد. گرچه بیوک، زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسمی این خودرو را اعلام نکرده است؛ اما می‌توان انتظار داشت که عددی در حدود ۵.۵ ثانیه برای ریگال GS، منطقی باشد.

بیوک
نیروی تولیدی پیشرانه توسط یک سیستم چهارچرخ محرک هوشمند انتقال پیدا می‌کند که به سامانه‌ی تغییر بردار گشتاور GKN در محور عقب خود مجهز است. فورد فوکوس RS نیز به سامانه‌ی GKN مجهز است؛ اما از این سامانه روی محور جلوی خود بهره می‌برد. در بیوک ریگال، مهندسان جنرال موتورز اقدام به استفاده از یک دیفرانسیل الکترونیکی ساده‌تر در محور جلو کرده‌اند تا بروز پدیده‌ی کم فرمانی را کاهش دهند. به‌نوعی باید گفت که سیستم مورد استفاده در بیوک به‌اندازه‌ی فورد پیچیده نیست؛ اما توانایی‌های بالایی در حفظ خودرو در جاده و سر پیچ‌ها از خود نشان می‌دهد.

بیوک
در کنار سیستم چهارچرخ محرک، تمامی مدل‌های بیوک ریگال به جعبه‌دنده‌ی ۹ سرعته‌ی خودکار مجهز خواهند شد که برای تعویض دنده‌ به‌صورت دستی به پدال‌های تعویض دنده‌ی پشت فرمان نیز مجهز است؛ هرچند شاید برخی‌ از نبود امکان سفارش جعبه‌دنده‌ی دستی برای این خودرو شکایت کنند. در سیستم تعلیق ریگال GS از کمک‌فنرهای فعال نیز استفاده شده است که می‌توانند در هر ثانیه ۵۰۰ بار وضعیت خود را تغییر دهند. ضمن اینکه راننده نیز این امکان را دارد تا به‌صورت دستی اقدام به تغییر حالت سیستم تعلیق به وضعیت اسپرت کند؛ البته یک حالت دیگر نیز موجود است که وضعیت GS نام دارد و سیستم تعلیق در این حالت، اسپرت‌ترین عملکرد را از خود نشان خواهد داد. 

بیوک
در داخل کابین مدل GS تغییرات عمده‌ای نسبت به ریگال معمولی اعمال نشده‌ است. صندلی‌های این خودرو جدید هستند و از پدال‌های اسپرت هم استفاده شده است. غربیلک فرمان نیز اسپرت است و حالت D-cut دارد. سایر بخش‌های کابین بدون تغییر باقی مانده‌اند. اپل کارپلی، اندروید اتو و سیستم نمایشگر تمام‌رنگی روی شیشه‌ی جلو (HUD) نیز در این خودرو به‌صورت استاندارد موجود هستند. پکیج دیگری به نام Driver Confidence برای بیوک ریگال GS قابل سفارش است که در صورت خریداری آن، خودرو مجهز به سیستم ترمز اضطراری خودکار، فناوری حرکت بین خطوط و کروز کنترل هوشمند خواهد شد.
بیوک ریگال GS در بازار ایالات متحده با قیمت پایه‌ی ۳۹ هزار و ۹۹۰ دلار به فروش خواهد رسید. هرچند زمان عرضه‌ی دقیق آن هنوز اعلام نشده است؛ اما پیش‌بینی می‌شود تا اواخر امسال وارد بازار آمریکا شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 286458 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟