خداحافظی پورشه با لمانز برای پیوستن به فرمول E +عکس

در این میان کافی بود که بعد از شنیدن خداحافظی مرسدس‌بنز از مسابقات DTM، خبر کناره‌گیری پورشه از مسابقات لمانز به نفع پیوستن به مسابقات فرمول E را هم بشنویم. شاید برایتان هم‌اکنون سوال پیش‌ بیاید این فرمول E چیست که این دو خودروساز بزرگ حاضر شده‌اند برای شرکت در آن از مسابقات ارزشمند دیگر خداحافظی کنند؟

خداحافظی پورشه
اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم، فرمول E ورزش Sport اتومبیل‌رانی مشابه فرمول یک است که خودروهای الکتریکی در آن شرکت می‌کنند. شباهت‌های این دو ورزش به موارد مختلفی اشاره دارد؛ مثلا در هر دو ورزش اتومبیل‌رانی از خودروهای چرخ‌باز استفاده می‌شود، همه‌ی آن‌ها گرندپری دارند و فناوری آن‌ها از خودروهای ورزشی رالی بالاتر است.

خداحافظی پورشه
در این میان شاهد تفاوت‌های مختلفی هم بین این دو ورزش هستیم؛ مثلا خودروهای فرمول E الکتریکی هستند و خودروهای فرمول ۱ بنزینی، قدرت و شتاب خودروهای فرمول ۱ بسیار بیشتر از فرمول E است. به طوری که شتاب صفر تا صد یک خودروی فرمول یک ممکن است حدود ۱٫۷ ثانیه باشد و شتاب خودروی فرمول E حدود ۳ ثانیه. هم‌چنین حداکثر سرعت خودروهای فرمول یک ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت است و تاپ‌اسپید خودروهای فرمول E حدود ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت!

خداحافظی پورشه
دلیل پیوستن خودروسازهای بزرگ به ورزش اتومبیل‌رانی فرمول E، آینده‌ی روشن خودروهای الکتریکی است. وقتی که تسلا توانسته به لطف تولید خودروهای الکتریکی، ارزش سهام بالاتری نسبت به خودروهای جنرال‌موتورز و فورد پیدا کند، پس قرار است فصل جدیدی در صنعت‌خودروسازی آغاز شود که دنیای خودروهای الکتریکی متحول شوند. پس خودروسازهایی که زودتر برای پیوستن به دنیای خودروهای الکتریکی اقدام و سرمایه‌گذاری کنند، شانس بیشتری برای موفق شدن دارند.

خداحافظی پورشه
پورشه قصد دارد در مسابقات اتومبیل‌رانی فصل ۲۰۱۹ شرکت کند. این یعنی این شرکت خودروساز آلمانی باید خودروهای ویژه‌ی چرخ‌باز با فناوری‌های کاملا متفاوت نسبت به اتومبیل‌های شهری را طراحی و تولید کند. این تلاش باید در حدی باشد که باعث موفقیت این شرکت در مسابقات شود تا به‌جای خدشه‌دار کردن اعتبار این شرکت، نام پورشه را درخشان‌تر از هر وقت دیگری ببینیم.

خداحافظی پورشه
پیش از این‌ ب‌ام‌و هم آمادگی خود را برای پیوستن به مسابقات فرمول E اعلام کرده بود. حتی در وب‌سایت رسمی آئودی درمورد پیوستن این شرکت آلمانی به ورزش فرمول E نوشته شده است. آئودی و پورشه هر دو زیرمجموعه‌ی گروه خودروسازی فولکس‌واگن هستند. حالا که مرسدس‌بنز، پورشه، ب‌ام‌و و آئودی قصد پیوستن به مسابقات فرمول E را دارند، چه بر سر مسابقات هیجان‌اننگیزی مثل DTM می‌آید؟ آیا دنیای خودروهای الکتریکی آن‌قدر پیشرفت می‌کنند که روزی برسد، شنیدن نام خودروهای بنزینی و مسابقات آن‌ها برایمان گنگ و عجیب‌وغریب باشد؟

خداحافظی پورشه
فرانسه، آلمان و انگلیس اعلام کرده‌اند که از سال ۲۰۴۰ اجازه‌ی فروش هیچ خودروی بنزینی و دیزلی را در خاک کشورشان نمی‌دهند. حالا که کشورهای قدرتمند در حوزه خودروسازی تصمیم به پاک کردن نام خودروهای بنزینی تا ۲۰ سال آینده را گرفته‌اند، آیا دنیای خودروهای الکتریکی می‌تواند به جذابیت خودروهای بنزینی باشد؟بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 288633 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟