محصولات جدید مازراتی از سال ۲۰۱۹، الکتریکی می شوند +عکس

سال ۲۰۲۰ می‌تواند سال اولین مازراتی الکتریکی باشد. البته هر زمان که گزارشی در مورد آینده‌ی مازراتی شنیده می‌شود، معمولا کلمه "تاخیر" هم وجود دارد. از سویی دیگر، وضعیت کنونی متفاوت است و شرکت مادر فیات-کرایسلر، دستور کار سبز برای سازندگان خودروی خود مشخص کرده است.
سرجیو مارکیونه، مدیر اجرایی این شرکت، در کنفرانس تلفنی با سرمایه‌گذاران اعلام کرد:
بیش از نصف تولیدات این شرکت تا سال ۲۰۲۲، تمام برقی می‌شود. این استراتژی تأثیر مستقیمی برعملکرد برند مازراتی خواهد داشت که از سال ۲۰۱۹ تنها با مدل‌های مجهز به پیشرانه‌های جایگزین تولید می‌شود.
مدیر عالی رتبه‌ی FCA در این زمینه به این موضوع اشاره کرد که این نه تنها خودروهای هیبریدی، بلکه بیشتر شامل خودروهای کاملا الکتریکی خواهد بود.
مازراتی با لوگوی نیزه سه شاخه (Trident) جاه‌طلبی‌ها و آرزوهای سبز FCA را به نمایش می‌گذارد و پس از اتمام دو مدل جدید که در حال حاضر روی آنها کار می‌شود، تلاش‌های خود را به سمت تولید خودروهای برقی متمایل می‌کند. با وجود تمایل مازراتی به تولید خودروهای الکتریکی، FCA برنامه‌ای برای شروع تولید باتری‌های مخصوص به خود ندارد.
به نظر می رسد که پرچمدار خودروهای مازراتی، یک مدل کاملا جدید است که بعد از طرح مفهومی و خیره کننده‌ی آلفیری نشان داده خواهد شد. این خودروی الکتریکی در سال ۲۰۲۰ به فروش می‌رسد، و به شکل یک کوپه دو نفره در نظر گرفته شده است که بر روی یک پلتفرم کاملا جدید سوار می‌شود. انتظار می‌رود تا آن زمان، شاسی‌بلند لوانته به یک سیستم محرکه هیبریدی با اقتباس از کرایسلر پاسیفیکا مجهز شود.
مارکیونه، که قصد دارد در سال ۲۰۱۹ بازنشسته شود، در جریان این کنفرانس گفت:
آنچه واقعا موضوع را کاملا اجباری کرده است، سرنوشت دیزل، به خصوص در اروپا است. الکتریکی‌سازی در پیشرانه‌های گازوئیلی اجتناب‌ناپذیر است. 
در خط تولید این شرکت، نسل فعلی گرن توریسمو باید در سال ۲۰۲۰ بازنشسته شود، در حالی که یک شاسی‌بلند کوچکتر تحت برند لوانته برای تولید در نظر گرفته خواهد شد. اکنون صحبت از آن است، که آیا یک نسخه V8 از لوانته در نهایت می‌تواند به عنوان مدل بالاتر این خودرو استفاده شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مازراتی

مازراتی

مازراتی

 

 

 

کدخبر: 290289 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟