لندرور کلاسیک با چرخ‌های شنی، آماده‌ی فروش شد +عکس

گرچه لندرور در طول تاریخ خود همواره به‌عنوان یکی از برترین سازندگان خودروهای آفرود مطرح بوده است؛ اما خودرویی که امروز می‌خواهیم به آن بپردازیم، از هر جهت محصولی متفاوت با ساخته‌های این خودروساز است. این مدل یک لندرور سری ۲ است که در سال ۱۹۵۸ ساخته شد و تغییراتی که روی آن اعمال شده، آن را تبدیل به یک نمونه‌ی خاص کرده است. البته این خودرو به‌طور مستقیم در خط تولید شرکت سازنده به این شکل تغییر نیافته؛ بلکه توسط جیمز آی. کوتبرتسون انجام شده است. او در طی این سال‌ها در کارگاه خود در اسکاتلند، اقدام به ساخت تعدادی از این خودروها کرد. به گفته‌ی وی، تعداد لندرورهایی که به این شکل تغییر یافتند به ۲۰ دستگاه هم می‌رسد؛ ولی نکته اینجا است که امروزه هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که بدانیم از این ۲۰ دستگاه چند عدد باقی مانده‌اند. با این حال نمونه‌ای که امروز بدان خواهیم پرداخت، قطعا سالم‌ترین خودرو در بین همتایان خود است و به‌زودی در یک حراجی فروخته خواهد شد.

لندرور کلاسیک
کوتبرتسون ابتدا یک زیرشاسی برای لندرور سری ۲ توسعه داد تا قابلیت نصب شنی‌ به‌جای چرخ‌ برای آن فراهم شود. حرکت این شنی‌ها توسط چرخ‌دنده‌هایی انجام می‌شود که هر یک ابعادی برابر با چرخ‌های استاندارد لندرور دارند. همچنین برای اینکه دور زدن خودرو میسر شود، از سیستم فرمان جدیدی استفاده شد.
لندرور کلاسیک
جالب است بدانید که این لندرور به‌هیچ‌وجه خودروی سریعی نبود و حداکثر سرعت آن تنها ۳۲ کیلومتر بر ساعت است و به این ترتیب، هیچ شانسی در نوربرگ رینگ نخواهد داشت! به‌جای چنین مواردی، این خودرو طوری طراحی شده است که بتواند از مسیرهایی عبور کند که دسترسی به آن‌ها برای سایر خودروهای شاسی‌بلند ناممکن است. این خودرو حتی در یک عملیات نظامی نیز شرکت کرده و بسیار کارآمد ارزیابی شده است. در این عملیات که مربوط به پاک‌سازی مین بود، این خودرو به دلیل اینکه وزنی بسیار کمتر از یک تانک دارد، مفید واقع شد.
لندرور کلاسیک
حالا این خودرو در حال آماده شدن برای فروش است و به‌تازگی تحت یک بازسازی کامل و بسیار حرفه‌ای قرار گرفته است. فروش این خودرو قرار است توسط حراجی بونهامس انجام شود که در حاشیه‌ی فستیوالی در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد. این حراجی تخمین زده است که بتواند این خودرو را با قیمتی در حدود ۵۶ هزار تا ۷۵ هزار دلار بفروشد. در صورتی که کمی به این مبلغ اضافه کنید، خواهید توانست جدیدترین مدل رنجروور را با قیمت ۸۵ هزار دلار خریداری کنید. البته اگر دنیای ما مورد حمله‌ی زامبی‌ها قرار گیرد، این لندرور سری ۲ مجهز به شنی‌، قطعا کارایی بیشتری از یک رنجروور جدید خواهد داشت و شما به‌راحتی می‌توانید با شنی‌های بزرگ این خودرو، راه خود را در میان لشکر مردگان متحرک باز کنید!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 294049 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟