عرضه ون تجاری برقی در سال آینده +عکس

استارت‌آپ Chanje که تحت حمایت شرکت هنگ کنگی FDG قرار گرفته است، اعلام کرد که ون تجاری برقی خود را در سال جاری به بازار Store عرضه خواهد کرد. این ون با ظرفیت بار ۲٬۷۲۲ کیلوگرم بوده و با یک بار شارژ تا ۱۶۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. مدیرعامل این شرکت کالیفرنیایی برایان هنسل است؛ دیگر مسئولان اجرایی این شرکت افراد مختلفی از شرکت‌های خودروسازی چون تسلا، دایملر، فولکس‌واگن، فورد و جنرال موتورز هستند.

ون تجاری
همچنین در بخش اجرایی این شرکت، جورج سامر و جیمز چن که چندی پیش در فارادی فیوچر مشغول به‌ کار بودند، حضور دارند. شرکت خودروهای الکتریکی FDG و دیگر شرکای Chanje، در مجموع یک میلیارد دلار برای عرضه ون تجاری با نام V8070 سرمایه گذاری کرده‌اند. پس از شرکت‌های فارادی فیوچر (Faraday Future) و لوسید (Lucid)، این سومین شرکت خودروهای برقی است که تحت حمایت چینی‌ها قرار می‌گیرد.

ون تجاری
هنسل معتقد است که ون‌های برقی در آینده کاربرد زیادی خواهند داشت و شرکت Chanje می‌تواند جوابگوی نیازهای آیندگان باشد. هنسل اشاره می‌کند، از آنجایی که ون‌های برقی در مراکز شهر استفاده خواهند شد، در کاهش آلودگی هوا موثر خواهند بود. این شرکت قصد دارد تا با استفاده از یک مخزن برق‌رسانی که در شارژ کردن شبکه زیرساختی کمک می‌کند، سفر آرامی را برای سرنشینان، مهیا کند. ون V8070 برای عرضه در آمریکا، بخصوص ایالت‌های غربی که بندرگاه دارند، نیز برنامه ریزی شده است.

ون تجاری

ون تجاری V8070 اولین خودروی تمام برقی Chanje بوده که بر روی یک پلتفرم ساخته می‌شود. بدنه‌های دیگری نیز مانند اتوبوس و کامیون‌های بزرگِ تمام برقی در اندازه‌ها و ظرفیت‌های مختلف برای استفاده در شهر، بر روی این پلتفرم ساخته خواهد شد.
Chanje ادعا می‌کند که خودروی برقی ساخت آن‌ها ۷۰ درصد کاهش در هزینه‌های نگهداری و سوخت برای مصرف کنندگان خواهد داشت. در خودروهای Chanje بخشی وجود دارد که در آن طریق تعدادی اپلیکیشن، مصرف سوخت و هزینه‌های نگهداری را گزارش می‌دهد. تمام اپلیکیشن‌ها از طریق یک صفحه لمسی قابل کنترل هستند.
Chanje تنها شرکتی نیست که خودروهای برقی تجاری تولید می‌کند؛ چندی پیش تسلا از برنامه‌های خود برای کامیونت برقی و تست کامیونت‌های خودران در نوادا خبر داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 296860 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟