موتورسیکلت جدیدMTT رونمایی شد +عکس

طی یک و نیم قرن گذشته که اهمیت موتورسیکلت‌ها بیشتر از همیشه شده است، سازندگان این وسایل نقلیه روی توسعه و آزمایش پیشرانه‌های مختلف کار کرده‌اند. در طول سال‌های متمادی، مهندسان در پی کشف راه‌های جدید، پیشرانه‌هایی با قدرت بخار یا برق و حتی موتور دورانی وانکل را مورد آزمایش قرار داده‌اند. شرکتی به نام JRL از پیشرانه شعاعی هواپیما برای موتورسیکلت‌های خود استفاده کرده و اخیرا شرکتی در اطراف لوئیزیانای آمریکا، در اقدامی حیرت‌انگیز از پیشرانه توربینی هلیکوپتر برای تولید یک موتورسیکلت استفاده کرده است که احتمالا سریع‌ترین نمونه تولیدی تاریخ خواهد شد.

موتورسیکلت
شرکت آمریکایی مرین ترباین (Marine Turbine Technologies) یا MTT، در سال ۱۹۰۳ میلادی راه‌اندازی شد. این شرکت در زمینه ساخت توربین با کارایی بالا برای انواع قایق، تجهیزات مهار آتش و ژنراتور تجربه صدساله دارد؛ اما ابرموتورسیکلت Y2K که احتمالا قوی‌ترین موتورسیکلت جاده‌ای دنیا (با پیشرانه توربوشفت) به‌حساب می‌آید، محصولی است که باعث شهرت MTT شده است. این موتورسیکلت، قدرت ۳۲۰ اسب بخار تولید می‌کند و به بیشینه سرعت ۳۶۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسید، شرکت MTT، این موتورسیکلت دست‌ساز را به مدت پنج سال می‌فروخت و پس از آن به کسب و کار اصلی خود در جهت تولید پیشرانه‌های ۳۰۰۰ اسب بخاری برای هاورکرافت (با پیشرانه‌ هواپیما) پرداخت.

موتورسیکلت

حالا طبق گزارش وب‌سایت موتوسایکل نیوز،‌ شرکت MTT با 420RRا(Race Ready) به دنیای موتورسیکلت بازگشته است. مدل طوفانی MTT به پیشرانه توربینی رولزرویس M250 (که به هلیکوپتر ارتشی OH-58 کایووا، هلیکوپترهای جت رینجر بل و ... قدرت‌رسانی می‌کند) مجهز است که قدرت ۴۲۰ اسب بخار و گشتاور دیوانه‌وار ۸۱۳ نیوتن‌متر تولید می‌کند. بیشینه سرعت این موتورسیکلت که در مراحل ساخت نمونه اولیه به سر می‌برد، در دسترس نیست. موتوسایکل نیوز از همکاری شرکت MTT با شرکت سوئدی اولینز (Öhlins) برای توسعه تعلیق 420RR که در کنار ترمز‌ها باید با قدرت بسیار زیاد توانایی مهار قدرت خروجی توربین را داشته باشند، خبر داده است. احتمالا دمپر فرمان GPR و چرخ‌های سفارشی کربنی با برند BST در این محصول دیده می‌شوند. اطلاعات دقیقی در مورد قیمت 420RR در دسترس نیست؛ اما انتظار می‌رود مثل موتورسیکلت Y2K در گروه نمونه گران‌قیمت قرار بگیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 297707 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟