رونمایی از نسخه مفهومی بی ام و X7 + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 55.56M | مدت زمان ویدیو: 00:06:55

به نظر می‌رسد بی‌ام‌و در حال روانه کردن یکی از بزرگ‌ترین خودروهای تاریخ خود به بازار Store است. اخیرا،باواریایی‌ها اعلام کردند که تا سال ۲۰۲۵ از دوازده خودروی الکتریکی جدید رونمایی خواهند کرد. بی‌ام‌و برای نخستین‌ بار اعلام کرد که خودروی استراتژیک خود، یعنی بی‌ام‌و X7 مفهومی آی‌پرفورمنس را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی می‌کند.
بی‌ام‌و برای تولید شاسی‌بلندی ممتاز و لوکس، بسیار جدی است. این خودروساز ابتدا بی‌ام‌و مفهومی کوپه سری 8 را به نمایش گذاشت؛ خودرویی که با کوپه S کلاس مرسدس بنز و احتمالا سایر گرندتورهای بزرگ دیگر متعلق به استون مارتین نیز رقابت خواهد کرد. ولی حالا بی‌ام‌و X7 مفهومی، در برنامه‌ی تولید این خودروساز آلمانی است و انتظار می‌رود با خودروهایی مانند مرسدس بنز کلاس GLS و حتی رنج‌روور اتوبیوگرافی رقابت کند.

نسخه‌ی مفهومی بی ام و X7
یان رابرتسون عضو هیئت مدیره BMW AG و مسئول فروش و برندینگ بی‌ام‌و، گفت: 
از زمانی که بی‌ام‌و فعالیت بخش خودروهای اسپرت خود را با اولین مدل X5 در سال ۱۹۹۹ شروع کرد، هر خودروی جدید X افق تازه‌ای پیش روی ما قرار داده است. بی‌ام‌و X7 همچنان این سنت را ادامه می‌دهد. خودروی مدل بالای جدید خانواده X، جایگاه بی‌ام‌و را در تولید خودروهای لوکس بهبود می‌بخشد و این خودروی مفهومی لوکس را به‌عنوان نماد برند بی‌ام‌و و حتی فراتر از آن معرفی می‌کند. این خودروی شاسی‌بلند مظهر یکی از مهم‌ترین عناصر استراتژی بی‌ام‌و (در آینده: شماره یک) برای افزایش حضور در تولید خودروهای کلاس لوکس است. علاوه بر این، بی‌ام‌و X7 مفهومی نشان می‌دهد که این خودرو می‌تواند گستره‌ی وسیعی از فعالیت‌های اسپرت را با توانایی خودروهای الکتریکی ترکیب کند.
از لحاظ طراحی، بی‌ام‌و X7 از هر یک از زبان‌های طراحی فعلی که در مدل‌های تولیدی استفاده می‌شود، کاملا متفاوت و متمایز است. جالب است که به نظر می‌رسد طراحی این خودرو شبیه به زبان طراحی مورد استفاده در خودروی مفهومی بی‌ام‌و سری 8 باشد. نمای بیرونی بزرگ، جسورانه و بی‌پروا، به همراه خطوط تیز در طراحی بدنه از جمله ویژگی‌های این شاسی‌بلند است. جلو پنجره مشبک کلیوی آن بزرگ است و با چراغ‌های جلوی LED بزرگ و باریک، ابهت آن افزایش می‌یابد.
آدریان ون هایدونک، معاون ارشد گروه طراحی بی‌ام‌و، گفت:
بی‌ام‌و تلاش می‌کند که ابهت X7 جدید را به‌خوبی نشان دهد و به نظر می‌رسد که این کار را تقریبا به روش رولز رویس انجام می‌دهد. من به رولز رویس اشاره می‌کنم چون وجود چین‌ها و خطوط روی بدنه این خودرو، ویژگی‌های بی‌پروا و جسورانه در خودروهای رولز رویس را به یادآور می‌شود. تقریبا به‌جرئت می‌گویم این یک سبک طراحی مینیمالیستی است. این خودروی مفهومی، DNA خودروهای اسپرت را به بخش خودروهای لوکس منتقل می‌کند. در زبان طراحی شاسی‌بلند جدید بی‌ام‌و، از خطوط بسیار دقیق و ظریف روی سطح بدنه‌ی خودرو به‌منظور افزایش پرستیژ آن استفاده می‌شود. بی‌ام‌و مفهومی X7 آی‌پرفورمنس به دلیل استفاده مناسب از فرم‌ها و جزئیات بسیار دقیق، نمای فوق‌العاده و تا حدودی پیچیده‌ به خود می‌گیرد.
نسخه‌ی مفهومی بی ام و X7
در فضای داخلی خودروی مفهومی بی‌ام‌و X7، با بسیاری از ویژگی‌هایی مواجه می‌شویم که یادآور فضای کابین خودروی مفهومی بی‌ام‌و سری 8 هستند. غربیلک فرمان با طراحی آینده‌نگرانه، کنترلر iDrive، اهرم تعویض دنده شیشه‌ای و پنل ابزار دیجیتال، همگی به‌طور مستقیم از خودروی مفهومی بی‌ام‌و سری 8 یا حداقل از آن الهام گرفته شده است. درحالی‌که فضای بیرونی خودروی مفهومی X7 کاملا پیچیده و حتی باابهت است، فضای داخلی با فناوری بالا و طراحی مینیمالیستی طراحی شده است.
در پشت مسافرین جلو، خودروی مفهومی بی‌ام‌و X7 دارای چهار صندلی مجزا است و در مجموع، این خودرو ۶ عدد صندلی دارد. این شیوه طراحی بی‌ام‌و برای ساخت یک خودروی سه ردیفه لوکس است؛ زیرا باعث افزایش راحتی و فضای در دسترس سرنشینان می‌شود. انتظار می‌رود تولید بی‌ام‌و X7 در حالت استاندارد به صورت هفت سرنشین باشد و گزینه‌های اختیاری با ۶ سرنشین نیز برای رانندگان وجود داشته باشد.
تاکنون بزرگ‌ترین شاسی‌بلند بی‌ام‌و که شما می‌توانستید بخرید، خودروی X5 بود. با گزینه‌ی اختیاری سه ردیفه، X5 هرگز واقعا یک خودروی هفت سرنشین نبود؛ زیرا ردیف سوم اختیاری تنها برای بچه‌های کوچک یا افراد سالخورده، قابل استفاده بود. بنابراین خوب است بدانیم که بی‌ام‌و با طراحی شاسی‌بلند X7 یک خودروی سه ردیفه واقعی ارائه می‌کند؛ حتی اگر فقط ظرفیت شش صندلی داشته باشد.
پشت صندلی‌های جلو، صفحه نمایش‌های بزرگی قرار می‌گیرند که برای مسافران دومین ردیف امکان انجام سرگرمی مورد علاقه را فراهم می‌کنند. آن‌ها می‌توانند فیلم ببینند، موسیقی گوش بدهند و حتی آن را با سایر مسافرین خودرو به اشتراک بگذارند. این بخشی از چشم‌انداز بی‌ام‌و برای ادغام امکانات دیجیتال با سیستم بی‌ام‌و کانکتد (BMW Connected) برای افزایش رفاه سرنشینان خودرو است. بنابراین مسافران می‌توانند از خدمات شخصی، موسیقی یا حتی محتوای کاری خود لذت ببرند.
جالب‌تر این است که مسافران عقب می‌توانند موسیقی خود را به سیستم iDrive اصلی خودرو ارسال کنند تا از بلندگوی اصلی خودرو پخش شود یا متن و ویدیوهای جالب برای مسافران کناری خود بفرستند. امکان رقص نور LED از طریق درهای خودرو و پنل ابزار دیجیتال، نشان‌دهنده ارتباط بین صفحه نمایش عقب و صفحه نمایش جلویی اتاق خودرو است.
نسخه‌ی مفهومی بی ام و X7
احتمالا متوجه سقف شیشه‌ای بزرگ خودروی مفهومی X7 شده‌اید. سقف شیشه‌ای پانوراما احساس فضای آزاد را برای تمام سرنشینان خودرو و نه فقط سرنشینان جلو، فراهم می‌کند. ممکن است چنین سقفی احتمالا به تولید نرسد؛ اما استفاده بی‌ام‌و از سقف باز پانوراما در خودروی شاسی‌بلند X7 می‌تواند جالب باشد. اگر از یک شاسی هسته کربنی مانند سری 7 در طراحی این خودرو استفاده شود، ممکن است این ساختار به اندازه کافی قوی باشد که بتواند چنین سقف شیشه‌ای بزرگی را جایگزین سقف معمولی کند. اگر این طرح در مدل تسلا X امکان‌پذیر است، پس این امکان برای بی‌ام‌و نیز وجود دارد.
خودروی مفهومی آی‌پرفورمنس جدید بی‌ام‌و X7 از پلاگین هیبریدی برند بی‌ام‌و نیز استفاده می‌کند. شما می‌توانید پورت شارژ را در گلگیر جلو سمت راننده ببینید که نشان می‌دهد این خودرو یک شاسی‌بلند هیبریدی است. بی‌ام‌و مشخصات دقیق خودروی X7 مفهومی آی‌پرفورمنس را ارائه نکرده است؛ اما مدیران بی‌ام‌و می‌گویند در سیستم محرکه این خودرو از پیشرانه بنزینی توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی استفاده خواهد شد. درحالی‌که تمامی مدل‌های آی‌پرفورمنس بی‌ام‌و از پیشرانه چهار سیلندر با موتور توربوشارژ استفاده می‌کنند؛ اگر شاسی‌بلند X7 از یک پیشرانه‌ی توربو ۶ سیلندر با موتور الکتریکی استفاده کند، شگفت‌آور خواهد بود.
هفته آینده در نمایشگاه فرانکفورت، بی‌ام‌و از خودروی مفهومی X7 آی‌پرفورمنس جدید رونمایی خواهد کرد. طرفداران بی‌ام‌و، از هم‌اکنون هیجان‌زده هستند که بزرگ‌ترین شاسی‌بلند تاریخ این برند را ببینند و با طراحی لوکس و فناوری‌های آن؛ آشنا شوند. ویدئوی زیر، تیزر رسمی بی‌ام‌و برای معرفی این خودروی شاسی‌بلند است که به معرفی فضای بیرونی و ظرافت‌های طراحی داخلی این خودرو می‌پردازد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 303444 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟