شاهکار جدید مرسدس بنز رونمایی شد +عکس

مرسدس بنز در حال انجام آخرین مراحل ساخت خودروی پلاگین هیبریدی هیدروژنی GLC است تا از این مدل، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت که چند روز دیگر شروع می‌شود رونمایی کند. هنوز جزییات زیادی از این خودرو منتشر نشده است؛ اما مرسدس بنز پیش از این از تصمیم خود برای ساخت چنین محصولی پرده برداشته بود.

پلاگین هیبرید هیدروژنی

ساخت این خودرو با نام GLC F-Cell یک جهش بزرگ برای خودروهای دارای سوخت هیدروژن محسوب می‌شود. در کنار سلول سوختی هیدروژنی، این خودرو از یک پک باتری نیز برخوردار است که انرژی لازم برای رانندگی در مسافت‌های کوتاه را دارد و از این نظر درست همانند سایر خودروهای پلاگین هیبریدی بنزینی بازار Store است که امروزه به‌وفور در بازارهای جهانی وجود دارند. مرسدس بنز شعاع حرکتی این خودرو با کمک پیشرانه هیدروژنی و باتری‌ها را اعلام نکرده است. 

پلاگین هیبرید هیدروژنی
آماده کردن چنین خودرویی برای تولید انبوه فرآیند بسیار دشوار و طاقت‌فرسا است. همانند هر خودروی مدرن دیگری، این مدل اولین بار به‌عنوان یک ایده معرفی و ابتدا مدلی مجازی با استفاده از کامپیوتر از آن تهیه شد. پیش از ساخت اولین نمونه، خودرو را به‌صورت مجازی مورد آزمایش تصادف Crash قرار دادند و عملکرد آیرودینامیک و شاسی آن را مورد سنجش قرار دادند. دلیل انجام چنین اموری این است که مدل‌سازی کامپیوتری تست تصادف در مقایسه با یک تست تصادف واقعی بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود. 
پلاگین هیبرید هیدروژنی
در مراحل بعدی مرسدس اقدام به ساخت نمونه‌ی اولیه از این خودرو کرد و تمامی قطعات آن از نو طراحی شد تا با استفاده از تجهیزات خاصی مورد تست و آزمایش قرار بگیرد. به گفته‌ی مرسدس بنز، این تجهیزات که بیشتر آن‌ها در شهر نابرن در شرق اشتوتگارت آلمان قرار دارند، کمک شایانی به کوتاه‌تر شدن پروسه‌ی توسعه‌ی این خودرو کرده‌اند.
تست تصادف یکی از مهم‌ترین مراحل توسعه‌ی هر خودرویی است و GLC F-Cell نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود؛ به‌خصوص اینکه مهندسین مرسدس بنز می‌خواستند اطمینان حاصل کنند که در هنگام بروز حادثه، مخزن هیدروژن پرفشار این خودرو که در بین اکسل‌ها قرار دارد خطری برای جان سرنشینان نخواهد داشت. آن‌ها این خودرو را به سیستم برق ولتاژ بالای مخصوصی مجهز کرده‌اند. مرسدس بنز اعلام کرده است که چنین تمهیداتی سبب شده این خودرو از نظر ایمنی تفاوتی با یک خودروی معمولی نداشته باشد.
پلاگین هیبرید هیدروژنی
مرسدس بنز پس از ساخت چند نمونه‌ی اولیه از این خودرو، انجام تست‌های جاده‌ای در شرایط آب و هوایی و رانندگی مختلف را روی آن‌ها آغاز کرد. این تست‌ها در جاده‌های آلمان، اسپانیا و سوئد انجام شدند و در انتها، خودروها در مرکز تکنولوژی مرسدس بنز در سیدلفینگن آلمان در دمای شبیه‌سازی‌شده‌ی مثبت ۶۰ درجه تا منفی ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد مورد آزمایش قرار گرفتند. در این مرکز حتی شرایط رعد و برق‌ استوایی، برف و کولاک نیز شبیه‌سازی می‌شود.
برای دیدن نتیجه‌ی نهایی کار باید تا آغاز به کار نمایشگاه خودروی فرانکفورت صبر کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 303914 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟