فورد موستانگ ۲۰۱۸، نسخه‌ی اروپا معرفی شد +عکس

دی‌ماه سال گذشته بود که شرکت فورد، از فیس‌لیفت ۲۰۱۸ موستانگ برای بازار Store آمریکای شمالی رونمایی کرد؛ یک ماه بعد، موستانگ جدید، در نمایشگاه خودروی شیکاگو به معرض نمایش گذاشته شد و حالا این اسپرت آمریکایی، وارد بازار اروپا می‌شود.
فورد موستانگ
نسخه‌ی اروپای فورد موستانگ، با چراغ‌های LED جدید، تغییرات کوچک در جلو پنجره، گلگیرها و چراغ‌های عقب، مشابه فیس‌لیفتِ معرفی‌شده برای بازارِ آمریکا است. تغییر مهم اما، پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۵ لیتری، با توان خروجی ۴۵۰ اسب بخار است که در زیر کاپوت قرار دارد. با وجود سیستم تزریق مستقیم فشار بالای سوخت و تزریق پورت سوخت فشار پایین، گشتاور پیشرانه در دور پایین افزایش یافته است.
فورد موستانگ 2018 فورد موستانگ 2018 فورد موستانگ 2018 فورد موستانگ 2018
تغییر مهم دیگر، جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ی خودکار فورد است که با داشتن قابلیت برنامه انطباق تعویض دنده آنی، بر اساس شرایط موجود، دنده‌ی مناسب انتخاب می‌شود. در حالت جعبه‌دنده‌ی دستی، تعویض دنده با پدال‌های پشت فرمان انجام می‌گیرد.
با توجه به قوانین آلایندگی، پیشرانه‌ی دیگری هم برای بازار اروپا وجود دارد. اکوبوست ۲.۳ لیتری که قبلا قدرت خروجی ۳۱۳ اسب بخار داشت، حالا ۲۹۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. دلیل کاهش قدرت این پیشرانه، به خاطر فیلتر اضافه در خروجی موتور و افزایش فشار عقب در سیستم اگزوز است تا آلایندگی ۶.۲ اروپا تأیید شود. ولی تیم مهندسی فورد می‌گوید به دلیل وجود جعبه‌دنده‌ی جدید و عملکرد فشار بیشتر، کارایی پیشرانه‌ی اکوبوست تحت تأثیر این تغییرات قرار نگرفته است.
سیستم تعلیق نیز با اصلاحات کمک‌فنرها و آنتی‌رول‌بارهای ضخیم‌تر، ارتقMا یافته است. امکان سفارش سیستم دمپر MagneRide نیز وجود دارد. در این سیستم، با وجود جریان مخصوصی در دمپر که مقاومت بیشتر یا کمتر را به‌صورت الکترونیکی شبیه‌سازی می‌کند، حساسیت دمپر بر اساس شرایط جاده تغییر می‌یابد.
علاوه بر حالت‌های رانندگی نرمال، اسپرت، پیست و برفی/بارانی، دو حالت جدید مسیر درگ و شخصی نیز به موستانگ ۲۰۱۸، اضافه شده است. در حالت درگ (Drag Strip Mode)، عملکرد خودرو برای درگ ۴۰۰ متر و حداکثر شتاب تنظیم می‌شود و در حالت شخصی (My Mode) قابلیت تنظیم مجزای قوای فنی، دینامیک و صدای اگزوز امکان‌پذیر است.
فورد موستانگ
تیم مهندسی فورد با در نظر داشتنِ امتیاز پایین موستانگ در آزمایش‌های تصادف Crash برنامه ارزیابی خودروی اروپا (Euro NCAP)، انواع مختلفی از فناوری‌های ایمنی و کمکی را برای اسپرت عضلانی خود تعبیه کرده است؛ این موارد شامل سیستم پیشگیری از تصادف با فناوری شناسایی عابر پیاده، کروز کنترل، سیستم هشداردهنده‌ی فاصله، سیستم هشداردهنده‌ی انحراف مسیر و سیستم کمکی رانندگی در بین خطوط هستند.
فورد موستانگ
قیمت فورد موستانگِ نسخه‌ی اروپا، در تاریخی نزدیک به زمان عرضه‌ی آن، در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ مشخص خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 304301 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟