هایما S5 توربو توسط ایران‌ خودرو معرفی شد + فیلم
حجم ویدیو: 20.28M | مدت زمان ویدیو: 00:03:07

حدود دو سال از حضور هایما S7 در بازار Store ایران می‌گذرد؛ کراس‌اور سایز متوسطی که به دلیل قیمت بالا و پیشرانه‌ی ضعیف دو لیتری، مورد توجه مردم کشورمان قرار نگرفت و بازنده‌ی محض رقابت با جک S5 و چری X33 شد. حتی نمونه‌ی توربوشارژ ۱.۸ لیتری هم با قیمت ۹۲ میلیون تومان، فروش بالایی نداشت؛ اما به نظر می‌رسد این پایان کار ایران‌خودرو و هایما نبوده است.

مدل S5 توربو در کلاس کراس‌اورهای کوچک قرار می‌گیرد و به نظر می‌رسد با پیشرانه‌ی قدرتمند و ظاهر اسپرت و به شرط قیمت‌گذاری منطقی، فراتر از هایما S7 عمل کند. این خودرو در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد و در نمایشگاه خودروی گوانگژو به‌عنوان زیباترین کراس‌اور کامپکت ساخت چین رسید. هرچند S5 در کلاس بدنه‌ی کوچک‌تری نسبت به S7 قرار می‌گیرد، امکانات فنی و رفاهی بالاتری ارائه می‌کند.

هایما

پیشرانه‌ی S5 توربو، چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که قدرت ۱۶۱ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۲۲۳ نیوتن‌متر از دور موتور ۱۸۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند که روی کاغذ، ایده‌آل به نظر می‌رسد. با توجه به وزن خالص ۱۴۳۵ کیلوگرم برای هایما S5، می‌توان تصور کرد در زمانی حدود ۱۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. بنا به ادعای ایران خودرو میانگین مصرف سوخت این خودرو با گیربکس CVT، هشت لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است؛ درحالی‌که می‌تواند به نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

هایما

آپشن‌های هایما S5 توربو، شامل آینه‌های تاشونده برقی با گرم‌کن داخلی و دارای راهنمای (LED)، صندلی برقی راننده با تنظیمات ۶ جهت، صندلی برقی شاگرد با امکان تغییر در چهار جهت، صندلی‌های چرمی، فرمان هیدرولیک، سان‌روف برقی دوحالته سیستم تهویه اتوماتیک با نمایش دمای داخل و خارج، غربیلک فرمان چرم، صندلی عقب جمع‌شونده، دکمه روشن / خاموش و ورود بدون کلید، نمایشگر ۵ اینچ دارای ناوبری ماهواره همراه با امکان اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث و USB هستند.

هایما

کراس‌اور جدید هایما، دارای ۶ ایربگ است و مثل دیگر خودروهای صادراتی چین، پنج ستاره‌ی ایمنی از بنیاد تست تصادفات این کشور (C-NCAP) دارد. دوربین ۳۶۰ درجه با امکان رؤیت نقاط کور، ترمز ضد قفل ABS سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HCA، سیستم کنترل کشش TCS، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف Crash و باز شدن خودکار قفل درها، امکان خروج از صندوق‌عقب در مواقع اضطراری، دیگر امکانات هایما S5 توربو هستند.

قیمت نهایی این خودرو در بازار ایران، نامشخص است؛ اما با توجه به ارزش آن در چین، می‌توان قیمتی در حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان برای هایما S5 توربو پیش‌بینی کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 307150 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟