فولکس‌ واگن پیشگام در خدمات اشتراک خودروی خودران

گروه خودروسازی فولکس‌واگن مانند بسیاری دیگر از خودروسازان، دهه‌ی آینده را به‌عنوان نقطه عطفی برای خودروهای خودران هدف قرار داده است. این خودروساز آلمانی تا سال ۲۰۲۱ یک ناوگان خودروی الکتریکی خودران برای خدمات اشتراک خودرو معرفی خواهد کرد.

فولکس واگن

یوهان یانگ‌ورث، رئیس بخش استراتژی دیجیتال گروه فولکس‌واگن می‌گوید:

اولین ناوگان خودروهای خودران الکتریکی در سال ۲۰۲۱ به دو تا پنج شهر در سراسر جهان خواهد رسید. مردم می‌توانند این خودروهای خودران را از طریق سرویس‌های Moia و Gett، دو سرویس اشتراک سواری مرتبط با فولکس‌واگن درخواست کنند. با پشتیبانی از سطح پنج خودران، این خودروها، ون‌ها و وانت‌ها باید بتوانند به هر آدرسی در یک شهر خاص هدایت شوند. به‌زودی آزمایشی روی خودروهای خودران کاملا مستقل در نمایندگی فولکس‌واگن در ایالت ولفسبورگ آلمان آغاز خواهد شد.

سایر خودروسازان نیز اهداف مشابهی اعلام کرده‌اند. فورد اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۱ وسایل نقلیه خودران را برای خدمات اشتراک سواری ارائه خواهد داد و نیسان نیز در برنامه‌ی شش‌ساله‌ی خود اعلام کرد که می‌خواهد از ناوگان روبوتاکسی در خدمات اشتراک سواری استفاده کند. به همین ترتیب، مرسدس بنز و بوش هم قصد دارند تا ابتدای دهه‌ی آینده، فناوری خودران را به جاده‌های شهری بفرستند؛ شاهکاری که طبق گفته‌ی این شرکت‌ها به شکل قابل ملاحظه‌ای خدمات اشتراک‌گذاری خودروها را افزایش خواهد داد.

فولکس واگن

سدریک (Sedric) که یک خودروی مفهومی خودران ساخت فولکس‌واگن است، در نمایشگاه خودروی ژنو امسال عرضه شد. این محصول می‌تواند نگاهی اجمالی به برنامه‌های آتی این خودروساز فراهم کند.

فولکس واگن

ماتیاس مولر رئیس گروه خودروسازی فولکس‌واگن در نمایشگاه خودروی فرانکفورت گفت:

تیم ما در حال حاضر روی ایده‌هایی برای یک خانواده کامل از خودروهای کاملا خودران سدریک برای مصارف شهری و نیز محدوده وسیعی از خدمات حمل و نقل تجملی، از طریق ون‌های تحویل خودران و وانت‌های سنگین تجاری کار می‌کند.

 

‌واگن این خودرو همچنین می‌تواند برای استفاده صاحبان خودروهای شخصی نیز طراحی شود. این مدل دارای یک محیط به سبک سالن استراحت و شیشه‌ی جلو است که به‌عنوان صفحه نمایش OLED دو برابر می‌شود. مولر همچنین گفت تولیدکنندگان خودرو در حال طراحی خودروهای اسپرت خودران هستند.

شرکت خودروسازی آئودی نیز در آخرین نمایشگاه خودروی فرانکفورت، از خودروی خودران سطح پنج خود با نام آیکون رونمایی کرد. این خودروی مفهومی با یک فضای داخلی بزرگ و لوکس طراحی شده و دارای چهار موتور الکتریکی است که در مجموع حدود ۳۴۹ اسب بخار و ۴۰۶ پوند‌-فوت (۵۵۰ نیوتن‌متر) گشتاور تولید می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

فولکس واگن

کدخبر: 308552 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟