چطور دخل  و خرجمان را یکی کنیم

در مغازه‌ای کار و ماهیانه یک میلیون تومان دریافت می‌کنم که کفاف زندگی‌‌ام را نمی ‌دهد. کارهای فنی زیادی از دستم برمی‌آید ولی دست به هر کاری می‌زنم و به هرجا مراجعه می‌کنم، درآمدش دستم را نمی‌گیرد و آخرش با ضرر جدا می شوم. همه جا از کار و اخلاقم تعریف می‌کنند ولی آخرش من می‌مانم و دست‌های خالی. مدتی هم در تاکسی تلفنی کار کردم ولی فایده‌ای نداشت.

متاسفانه در متن سوال، اشاره‌ای به علت ناکامی های خود نکرده اید تا بتوان راهی برای غلبه بر آن‌ پیشنهاد کرد؛ اما چند توصیه مهم درباره شروع کار خدمت‌تان بیان می‌شود.

پرهیز از تغییر شغل زیاد

از این شاخه ‌به‌ آن‌شاخه پریدن باعث تقسیم افکار و انرژی شما می‌شود و در نتیجه در هیچ یک از مشاغل موفق نخواهید شد. صبر داشته‌باشید. تفاوت غذای خوب و بد در میزان زمان و دقتی است که برای طبخ آن صرف شده‌است. ناکامی نباید باعث دلزدگی شما شود. اشتباه، ناکامی، زیان مالی و ... همه بخشی از فرایند موفقیت هستند. به جای تغییر شغل، ببینید چه عاملی باعث ناکامی شده و آن را اصلاح کنید.

برنامه‌ریزی کنید

هیچ گاه بی‌گدار به آب نزنید. قبل از شروع هر کاری، کمی فکر و برنامه‌ریزی کنید. مشکلات احتمالی را پیش‌بینی کنید و راه حلی برای آن‌ بیندیشید. با دیگران و به‌خصوص افراد خبره مشورت کنید. همسر خود را در فرایند تصمیم‌گیری دخیل کنید. حتما با او مشورت کنید تا در انجام آن کار، حمایت کامل او را داشته‌باشید. حمایت زنان، دلداری، آرامش‌دادن و تقویت روحیه در موفقیت مردان بسیار موثر است.

در صورت نبود موافقت صددرصد همسرتان، همراه اولین مشکلات، گلایه‌های ایشان هم آغاز خواهدشد و هیچ فردی توان مقابله با دو سمت را نخواهدداشت!

در پایان می‌توانید از طرح کارورزی وزارت کار که به تازگی آغاز شده برای مهارت آموزی بیشتر در یک شغل استفاده کنید.

دوست عزیز در ابتدا باید یادآور شد متاسفانه بسیاری از جوانان از نظر اشتغال و مسائل اقتصادی در وضعیت نامناسبی قرار دارند و در این امر، شما تنها نیستید؛ اما نکته مهم در پیامک شما، رضایت اطرافیان و احتمالا کارفرمایان، از نحوه عملکرد شماست؛ می‌توان به احتمال زیاد نتیجه گرفت که مشکل اصلی شما مربوط به شخصیت خودتان است. بسیارندکارفرمایانی که دوست دارند نیروی کارآمد و مطمئنی داشته‌باشند و به‌طورجدی از او حمایت و او را حفظ کنند چون نیروی انسانی کارآمد و بااخلاق و مطمئن، مهم‌ترین سرمایه آن‌هاست. از شما می‌خواهیم نگاهی به خودتان بیندازید، با توجه به سن‌تان از خود بپرسید چرا تا حالا موفق نشده‌اید؟ آیا توانایی‌های‌تان را دست‌کم می‌گیرید؟ آیا زود به دیگران اطمینان می‌کنید و وارد فضاهای کاری نامطمئن و ناکارآمد می‌شوید؟آیا بلندپرواز هستید و به مسائل و شرایطی که دارید با دیدی واقع‌گرایانه نگاه نمی‌کنید؟ مهم‌ترین اقدام برای حل مسئله شما، یافتن علت اصلی است. مطمئنا با یافتن علت، راه حل نیز در پی آن مشخص می‌شود. امیدواریم پیش از آن که زمان بیشتری را از دست بدهید، به‌طورجدی، واقع‌بینانه و صادقانه با خود مسائل‌تان را مرور کنید. گوشِ شنیدن انتقادها را داشته‌باشید تا بتوانید اشکالات کارتان را بیابید. از اطرافیان و دلسوزان خود بخواهید نقاط ضعف و قوت‌تان را بگویند. این یک کار فانتزی و بی‌ارزش نیست، بلکه شیوه‌ای است که کمک می‌کند شما با خودتان روبه رو شوید و شناخت درستی از خود پیدا کنید. فرصت‌ها را از دست ندهید. اگر کار و اخلاق‌تان توجه همه را جلب می‌کند چرا عامل موفقیت‌تان نباشد. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 278655 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟