برنامه جامعی برای حل مشکل گرد و غبار ایران تهیه می‌شود

اریک سولهایم - که در حاشیه دومین کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار همراه با معصومه ابتکار- رییس سازمان حفاظت محیط زیست- به خوزستان سفر کرده است- درباره برنامه سازمان ملل برای استان خوزستان اظهار کرد: از گرد و خاک بهمن‌ماه من ایمیل‌های بسیار و پیام‌هایی از طریق اینستاگرام Instagram از سوی مردم خوزستان دریافت کردم. مردم این استان باید امیدوار باشند که سازمان بین‌الملل می‌تواند در این موضوع به آنها کمک کند و تمرکز بسیاری برای حل این مشکل داریم.

معاون دبیرکل سازمان ملل در ادامه گفت: امیدوارم بتوانیم فردا برنامه جامعی را برای حل مشکل گرد و غبار ایران تهیه کنیم.

نماینده مقیم سازمان ملل در ایران با اشاره به تاثیر کمک‌های بین‌المللی بر احیای دریاچه ارومیه گفت: در ارومیه تجربه خوبی داشتیم و اکنون تمرکز ما روی خوزستان و سیستان و بلوچستان است.

تمرکز ما بر مقابله با گرد و غبار خوزستان و سیستان و بلوچستان است

 گری لوییس -نماینده مقیم سازمان ملل در ایران - که در حاشیه برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار همراه با معصومه ابتکار - رییس سازمان حفاظت محیط زیست- به خوزستان سفر کرده است- در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: در ادامه کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار به استان خوزستان سفر کرده‌ایم. ۴۰ کشور کنارهم جمع شده‌اند تا مشکل گرد و غبار را بررسی کنیم. ما به جمع‌بندی‌هایی در این زمینه رسیدیم و امروز به این استان آمدیم تا از نزدیک بازدیدی داشته باشیم و پس از بازگشت به تهران، کار در این زمینه را به اتمام برسانیم.

وی افزود: ما به خوزستان آمده‌ایم تا راه‌حل‌های فنی را برای مقابله با مشکل گرد و غبار این استان پیدا کنیم. این راه‌حل‌ها بسیار با کشورهای منطقه و کمک‌های بین‌المللی مرتبط است.

نماینده مقیم سازمان ملل در ایران در پایان گفت: تمرکز ما روی منطقه شادگان، هامون و سایر مناطق بحرانی است. این مناطق به آب و پشتیبانی آبی و کمک‌های بین‌المللی برای حل مشکل نیاز دارند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 278925 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟