شهردار تهران برای حضور در صحن شورا معذوریتی ندارد

ناصر امانی معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران پس از اظهارات اعضای شورای شهر تهران، با بیان اینکه برخی اظهارات مطرح شده بازتاب رسانه ای دارد، اظهار داشت: برای اولین بار شورای شهر به دبیر شورایاری اجازه داد که ۳۵ دقیقه صحبت کند در حالی که در حق شهردار منطقه ۲۱ جفا کرده است.

وی با بیان اینکه شهردار منطقه ۲۱ در زمان مدیریت خود پروژهای ترافیکی بزرگی را افتتاح کرده، افزود: اجرای این پروژه ها باعث باز شدن قفل‌های ترافیکی این منطقه شده است.

معاون شهردار تهران گفت:محدودیت بودجه در اجرای پروژه ها مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای مرکز آمار، منطقه ۲۱، ۱۸۰ نفر جمعیت دارد اما دبیر شورایاری این آمار را ۲۳۰ هزار نفر عنوان کردند، گفت:سرانه فضای سبز منطقه ۵۰ متر است که به اشتباه آن را ۱۰ متر عنوان کردند در حالی که سرانه فضای سبز کل مناطق تهران ۱۶ متر است.

قالیباف پس از انتخابات ریاست جمهوری در شهرداری مشغول به کار است

امانی با تاکید بر اینکه بارها در صحن شورا مطرح کرده اند که از ۶ ماه گذشته تاکنون قالیباف به شورا نیامده است، گفت: وی تا آخر خردادماه با امضای رئیس شورای شهر برای تبلیغات ریاست جمهوری به مرخصی رفته بودند و ۳۵ روز است که در شهرداری مشغول کار هستند.

وی اضافه کرد: شهردار تهران هفته گذشته با اعضای شورای کنونی و جدید جلسه داشتند و دیروز نیز بزرگترین مجموعه فرهنگی جهان را افتتاح کردند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه براساس برنامه، یکشنبه هفته آینده شهردار تهران به شورا می آید، تاکید کرد: شهردار تهران هیچ معذوریتی برای حضور در صحن شورا ندارند.

امانی با بیان اینکه برخی اعضای شورا در آخر دوره به یاد شهرفروشی افتاده‌اند، گفت: امروزه پروژه‌های شهرسازی به صفر رسیده و فقط در بافت فرسوده تعداد انگشت شماری پروانه ساخت صادر می‌شود به همین دلیل نمی دانم چرا اینگونه سخن می گویید.

وی اضافه کرد: این رکود هم ناشی از اعمال مالیات بر ارزش افزوده در حوزه ساخت و ساز تهران است.

امانی به فعالیت یک واحد نانوایی در مجتمع مسکونی منطقه ۴ اشاره کرد و گفت: این نانوایی تعطیل شده و نمی‌دانم چرا شما اصرار دارید یک آپارتمان را در یک مجموعه مسکونی که متعلق به یک جانباز است را تعطیل کنیم.

وی با بیان اینکه این پرونده یک مشکل اجتماعی است و این شخص هم با شهرداری رابطه ای ندارد، تاکید کرد:به دلیل بار اجتماعی نمی توانیم نسبت به قلع و قمع این مسکن اقدام کنیم.

قرارگاه امام رضا(ع) در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت دارد

امانی با بیان اینکه قرارگاه امام رضا (ع) در زمینه مبارزه با مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به شهرداری تهران کمک می کند، تاکید کرد:این نهاد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سایر استان‌ها و شهرها مانند ایلام و سیستان و بلوچستان فعالیت می کند.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: قرارگاه امام رضا (ع) در شهر تهران هم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تهیه البسه و لوازم تحصیل برای نیازمندان با شهرداری همکاری می‌کند و هیچ وابستگی به شهرداری ندارد و اگر کمکی هم دریافت کرده بدون شک در چارچوب قانون Law بوده است.

امانی با بیان اینکه مجتمع‌های بهاران هم در راستای قانون شوراها در مسیر خصوصی‌سازی قرار دارند، افزود: مدیریت شهری جدید می‌تواند با توجه به مغایرت منافع، قرارداد را با قرارگاه فسخ کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 279019 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟