لزوم پرهیز از نگاه سیاسی به مسئله اعتیاد

علی مؤیدی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر  در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر Drugs  گفت:‌ اقداماتی که در طول دو یا سه دهه گذشته در زمینه مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته بسیار برجسته بوده اما اقدامات چند سال اخیر منجر به دستاوردهای بزرگی در این عرصه شده که نسبتاً بهتر بوده است.

وی افزود: متأسفانه علی‌رغم اینکه آسیب‌های مواد مخدر متوجه کشورهای مختلف عرصه بین‌الملل است اما ادعاهای حقوق بشری آنها در قبال برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر از سوی ایران وجود دارد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: حمایت‌های غیرمادی و معنوی کشورهای مختلف دنیا از ایران خیلی صورت نگرفته اما با این حال بزرگان و مسئولان کشورمان همواره تأکید بر انجام اقدامات قاطع در امر مبارزه با مواد مخدر داشته‌اند. اما با این حال کشورهای مختلف جهان همکاری کمتری را با جمهوری اسلامی ایران در زمینه اقدامات مقابله‌ای و در اختیار قرار دادن تجهیزات تخصصی آن کرده‌اند.

سردار مؤیدی افزود: نگاه سیاسی به اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر و بیان اظهاراتی از این دریچه ظلم به عرصه مقابله با مواد مخدر است ضمن اینکه ظلم به جامعه هم محسوب می‌شود به همین دلیل باید از این نگاه سیاسی به اعتیاد به شدت پرهیز شود.

وی گفت:‌ متأسفانه جامعه بین‌الملل در بحث همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با مواد مخدر و ارائه تجهیزات لازم آن به جمهوری اسلامی ایران دریغ کرده که واقعاً جای گلایه دارد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود:‌ با شناختی که امروز از لایه‌های مختلف مواد مخدر به وجود آمده و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در جهت تمرکز بر کاهش آسیب‌های اجتماعی مبارزه با این بلای خانمان‌سوز خوشبختانه سطوح مختلف حاکمیت را خو درا درگیر مبارزه با مواد مخدر کردند به همین دلیل شرایط بهتری را نسبت به سال‌های گذشته در امر مقابله و مبارزه با مواد مخدر داشته‌ایم.

وی در پایان گفت:‌ اعتیاد در کشور براساس تحقیقات صورت گرفته به نسبت جمعیت فعلی با کاهش مواجه است اما با این حال باید همچنان نسبت به اعتیاد حساسیت وجود داشته باشد و اولویت بیشتری را به همراه دغدغه فراوان در امر مبارزه و مقابله با مواد مخدر داشته باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 279320 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟