موافقت شورای عالی امنیت ملی با حضور زائران ایرانی در عربستان

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی Judge عسکر در حاشیه بازدید از ترمینال حجاج فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و در دیدار با مسئولان شرکت فرودگاهی اظهار کرد: جلسه شورای امنیت ملی درباره حج ۱۰ روز پیش تشکیل شد و تصمیم برای اعزام زائران ایرانی به عربستان مصوب شده و جای هیچ تردیدی نیست و ان‌شاءالله زائران هرچه باشکوه‌تر در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی افزود: شاید در صحبت‌هایی که در این‌باره شد، ابهاماتی وجود داشته باشد؛ ولی جلسه شورای امنیت ملی تشکیل شده و ما هماهنگی‌های لازم را در این‌باره انجام داده‌ایم.

سرپرست حجاج ایرانی بیان کرد: اینکه گفته می‌شود حضور زائران در حج تصمیم نظام است، معنایش آن است که تمام ارکان نظام الان پای حج ایستاده‌اند و همه ملتزم‌اند حج به خوبی انجام شود.

قاضی عسکر همچنین درباره طرح مجلس برای سوال از سازمان حج و زیارت مبنی بر اعزام زائران به عربستان در شرایط بحرانی و حساس سیاسی منطقه گفت: توضیح دادن یکی از وظایف ما است. چنانچه قبلا در کمیسیون امنیت ملی، کمیسیون فرهنگی و در صحن علنی مجلس به صورت ویژه گزارش جامعی را از تفاهم‌نامه با عربستان و اقدامات صورت گرفته ارائه کرده‌ام و جای ابهامی وجود ندارد. آخرین موضوع به جلسه شورای عالی امنیت ملی برمی‌گشت که در آن نیز حضور زائران ایرانی در حج مصوب شده است.

وی بیان کرد: اگر مشکل غیرمترقبه‌ای پیش نیاید و طبق روند معمول همه کارها انجام شود، شاهد حجی باشکوه خواهیم بود.

او درباره حضور نمایندگان وزارت خارجه در عربستان نیز توضیح داد: اقدامات کنسولی انجام شده، نمایندگان اعزامی این وزارتخانه مشخص شده‌اند و به احتمال قوی یکی، دو روز آینده ویزای آن‌ها صادر می‌شود. وضعیت تیم پزشکی نیز این گونه است.

وی ادامه داد: نرم‌افزاری که برای حج در نظر گرفته شده از طریق استان‌ها در حال ثبت اطلاعات زائران به همان شکلی است که عربستان می‌خواهد و به سمتی می‌خواهیم که ویزای الکترونیکی زائران صادر شود و مشکلی نخواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 279376 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟