بزرگترین مرکزقاچاق کشور زیر ذره‌بین/ حضور تیم های پلیسی در بازار پرندگان کشور

مسعود بُربُر: هنوز به بازار Store نرسیده بوی زننده‌ای در هوا پیچیده است. از دور مردی دیده می‌شود که پرنده‌ای را روی دست گرفته و داد و فریاد می‌کند و روی پا می‌چرخد. پرنده با هر بار چرخش مرد، نوک چنگال‌هایش را بیشتر توی پوست مرد فرو می‌برد تا جایش را محکم کند. در قفس‌هایی که بی‌هیچ نظم و ترتیب خاصی روی زمین چیده شده انواع پرندگان زینتی و خانگی دیده می‌شود. اما پشت غرفه‌ها که بروید، قول تهیه فلامینگو، قو، یا حتی توله شیر و خرس و گرگ هم می‌دهند! اینجا بازار پرندگان آزادگان تهران است.

مدیر مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی تهران در این باره اعلام کرده که نماینده سازمان حفاظت محیط زیست در این مرکز حضور دارد تا تخلفی صورت نگیرد اما سازمان محیط زیست هر بار که برای مقابله با متخلفان اقدام کرده با تمرد این افراد و حتی در مواردی برخورد با سلاح سرد مواجه شده است. این بار اما فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران خبر از برخورد قاطع و یکسره کردن کار متخلفان این بازار می‌دهد.

نقی میرزاکریمی با بیان این که اکنون بزرگترین مرکز قاچاق Contraband حیات وحش کشور زیر ذره‌بین یگان حفاظت محیط زیست استان تهران است تصریح کرده: با هرگونه تخلف در بازار خلیج برخورد قانونی می‌شود.

به گفته وی روز گذشته در راستای ساماندهی و برخورد با تخلفات بازار خرید و فروش پرندگان خلیج مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران به همراه نیروی انتظامی در این محل حاضر شدند.

میرزاکریمی در این باره گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران چندین بار جهت گشت و کنترل و برخورد با تخلفات زیست‌محیطی به ویژه خرید و فروش غیرمجاز حیات وحش به بازار خرید و فروش پرندگان خلیج فارس اعزام شده که با تمرد غرفه داران و مقاومت متخلفان با سلاح سرد مواجه شده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه جان محیط بانان همواره در اینگونه مأموریت‌ها با تهدید مواجه شده ادامه داد: تخلفات غرفه‌داران بازار و تمرد آنان به سرکردگی متخلفی سابقه‌دار به مراجع محترم قضایی گزارش و پرونده به منظور پیشتیبانی مأموران یگان محیط زیست جهت دستگیری متخلفان، جمع‌آوری گونه‌های غیرمجاز و پلمپ غرفه‌های افراد متخلف به نیروی انتظامی تهران بزرگ ارجاع شد.

میرزاکریمی افزود: صبح دیروز جهت اجرای دستور قضایی ۵۰ نفر از مأمورین نیروی انتظامی و محیط بانان وارد بازار می‌شوند که با تجمع و تمرد افراد زیادی روبرو شده و از اجرای دستور مقام قضایی جلوگیری کردند.

وی اعلام کرد: بازار پرندگان خلیج فارس بزرگترین مرکز قاچاق و خرید و فروش حیات وحش کشور است و در حال حاضر در سیطره چند نفر اراذل اوباش قاچاق فروش قرار دارد.

میرزاکریمی در پایان تصریح کرد: تا ساماندهی کامل بازار موضوع را از طریق مراجع مربوطه پیگیری خواهیم کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 279677 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟