دومین روز کنکور ۹۶ با کنکور تجربی آغاز شد

آزمون سراسری سال ۹۶ به منظور پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه، شبانه (نوبت دوم)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و کدرشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از از روز گذشته در ۳۷۲ شهرستان و ۴۷۸ حوزه امتحانی آغاز و در روز نخسات برگزاری، آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز گذشته (پنجشنبه ۱۵ تیر) و آزمون گروه آزمایشی هنر Art در بعدازظهر دیروز برگزار شد. در روز دوم این رقابت امروز جمعه ۱۶ تیرماه آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در نوبت صبح و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر برگزار می‌شود.

برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۶ تعداد ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۴۸ هزار و ۴۳۴ نفر زن و ۳۸۱ هزار و ۷۷۴ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۸.۹۶ درصد زن و ما بقی مرد هستند.

از میان داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۶، تعداد ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر داوطلب گروه علوم ریاضی و فنی هستند که از این تعداد ۵۲ هزار و ۵۳۱ نفر زن و ۹۵ هزار و ۹۶۹ نفر مرد هستند. تعداد ۵۸۰ هزار و ۵۷۰ نفر داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی هستند که از این ۳۶۷ هزار و ۷۹۳ نفر زن و ۲۱۲ هزار و ۷۷۷ نفر مرد هستند و همچنین ۱۸۴ هزار و ۱۹۵ نفر داوطلب گروه آزمایشی علوم انسانی هستند که از این تعداد ۱۱۵ هزار و ۴۶۶ نفر زن و مابقی مرد هستند.

همچنین از میان داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۶، تعداد ۱۰ هزار و ۶۷۵ نفر داوطلب گروه آزمایشی هنر هستند که ۸ هزار و ۴۹ نفر زن و ۲ هزار و ۶۲۶ نفر مرد هستند و تعداد ۶ هزار و ۲۶۸ نفر دوطلب گروه آزمایشی زبان‌های خارجی هستند که ۴ هزار و ۵۹۵ نفر زن و مابقی مرد هستند. همچنین آمار داوطلبان ثبت‌نام‌کننده در آزمون سراسری سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ (۸۶۰ هزار و ۴۳۷ نفر) تعداد ۶۹ هزار و ۷۷۱ نفر بیشتر است. معادل ۷.۵ درصد رشد داشته است.

از تعداد ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب ثبت‌نام‌کننده، تعداد ۵۱ هزار و ۳۱۰ داوطلب از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی و زبان‌های خارجی علاقمندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود اعلام کرده‌اند که از این تعداد ۳۵ هزار و ۸۳۴ نفر زن و مابقی مرد هستند.

از تعداد ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب ثبت‌نام‌کننده، تعداد ۱۱۲ هزار و ۱۹۹ داوطلب از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی و هنر علاقمندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود اعلام کرده‌اند که از این تعداد ۷۳ هزار و ۶۱۵ نفر زن و مابقی مرد هستند.

پیش از این دکتر توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرده بود: آزمون سراسری در گروه‌های پنج‌گانه در یک مرحله و در یک جلسه برگزار می‌شود و داوطلبان به سئوالات آزمون عمومی و اختصاصی گروه انتخابی خود پاسخ خواهند داد. سئوالات در تمام گروه‌ها به صورت تستی چهار گزینه‌ای خواهد بود و سئوالات از کتب دبیرستان و پیش‌دانشگاهی سالی واحدی به عنوان منابع طراحی شده است. همچنین سئوالات آزمون مفهومی خواهد بود و مفهومی بودن به منزله دشوار بودن آن نیست بلکه به این معنی است که داوطلبانی که کتب را دقیق مطالعه کرده باشند می‌توانند به سئوالات پاسخ دهند. از بخش‌ها و فصل‌هایی که براساس بخشنامه‌های رسمی وزارت آموزش و پرورش از منابع حذف شده اند سئوال طرحی نشده است.

پذیرش بیش از ۷۴۰ هزار داوطلب کنکور ۹۶

به‌ گزارش ‌ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی روز گذشته در حاشیه مراسم بازدید از جلسه آزمون کنکور سراسری در آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران تهران ولیعصر (عج) در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که بر اساس آمار اولیه حدود ۷۴۰ هزار نفر در آزمون سراسری ۹۶ پذیرفته خواهند شد،گفت‌: بر اساس آماری که تاکنون به دست ما رسیده است، تقریبا ۷۴۰ هزار نفر در آزمون پذیرفته خواهند شد که البته آمار نهایی زمان انتخاب رشته داوطلبان اعلام خواهد شد و مطمئنا میزان پذیرش افزایش پیدا خواهد کرد، ولی کاهش پیدا نمی‌کند.

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در نیمه اول مرداد

رییس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در نیمه اول مرداد ماه خبر داد و گفت: داوطلبان می‌توانند از نیمه دوم مرداد ماه انتخاب رشته خود را آغاز کنند و در نهایت نتیجه‌ نهایی این آزمون نیمه دوم شهریور ماه اعلام خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 279777 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟