افزایش تعداد صندوق‌ صدقات در اماکن عمومی و دولتی

فرهاد اقطار، رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی گفت: از سال‌های گذشته در سازمان بهزیستی کشور برای استقرار صندوق هایی در اماکن عمومی و دولتی برنامه ریزی شده بود و اکنون شاهد قرار گرفتن صندوق‌های سازمان در برخی از مراکز و مناطق هستیم.

وی افزود: سازمان بهزیستی کشور در خصوص استقرار صندوق‌های صدقات در استان‌های مختلف بخش نامه‌ای را صادر نکرده و این کار را برعهده مدیران بهزیستی در هر استان قرار داده است.

رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه صندوق‌های صدقات در ۹۰ درصد استان‌های کشور آمادگی جمع آوری کمک‌های شهروندان را دارند اظهارکرد: صندوق‌های صدقات اعم از رو میزی و ایستاده در نقاط مختلف استقرار داده شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری، تعداد صندوق‌های صدقات در استان‌های مختلف افزایش یابد.

اقطار در خصوص نحوه هزینه کرد صدقات از سوی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: درآمد حاصل از صندوق‌های صدقات سازمان بهزیستی در اختیار مراکز اعم از مراکز نگهداری معلولان، سالمندان، کودکان بد سرپرست و بی سرپرست قرار می‌گیرد.

وی جلب مشارکت شهروندان در ارائه کمک به سازمان بهزیستی را یک الزام دانست و بیان کرد: در سال جاری شیوه‌های مختلفی برای افزایش جلب کمک‌های مردمی پیش بینی شده است که در این زمینه رایزنی هایی با سایر سازمان‌های مربوطه داشته ایم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 279785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟