راهیابی 8 طرح پژوهشی دانش آموزان البرز به جشنواره کشوری نانو

خسرو ساکی افزود: فراخوان این جشنواره کشوری از فروردین ماه سال جاری آغاز شد که در مرحله اول آن 8 طرح در قالب مقاله پژوهشی از دانش آموزان البرز پذیرش شد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز به برگزاری مرحله دوم این جشنواره که در30 تیر ماه در اصفهان می باشد اشاره و اظهارکرد: مرحله سوم این جشنواره همزمان با نمایشگاه نانو مهر ماه 96 در تهران به اجرا در می آید.

وی به برگزاری این جشنواره از سوی ستاد توسعه علم و فناوری ریاست جمهوری پرداخت و یاد آور شد: دانش آموزان پژوهش سرای معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج 30 تیر ماه به اصفهان برای شرکت در این جشنواره کشوری اعزام می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز خاطر نشان کرد: مریم علیزاده در بخش ارایه شفاهی از آموزشگاه نمونه دولتی تیمسار فلاحی با عنوان پژوهشی بررسی خاصیت آنتی باکتریایی نانوذرات مختلف بر نفوذپذیری غشای باکتری و مقایسه آن با آنتی بیوتیک های استاندارد به روش تست آنتی بیوگرام برگزیده شد.

ساکی گفت: امیرمحمدنوری از دبیرستان شهیدسلطانی یک با طرح ساخت نعل اسب با نانوکمپوزیت های نانولوله های کربنی با زمینه پلیمری و آیین نگهداری و دانیال حاتمیان از دبیرستان باهنر یک با طرح دستگاه تصفیه هوای نانوی به این جشنواره کشوری راه پیدا کردند.

وی تصریح کرد: فاطمه انوشه و سروناز محمد امین از دبیرستان فرزانگان ٥ با طرح تصفیه بهینه آب با استفاده از فیلترهای آغشته به نانو ذرات نیز انتخاب شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز به پذیرش پوسترهای های دانش آموزان پژوهش سرای معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در جشنواره فناوری نانو اشاره کرد وافزود: درسا شریفی با طرح بررسی اثر نانواکسید روی و نانو اکسی منگنز به اشکال مختلف بر مراحل رشد یک رقم لوبیا و با اندازه گیری به روش جذب اتمی و طهورا صالحی با طرح بررسی اثر نانوذرات اکسیدآهن و روی بر بافت تیرویید و ترشح هورمون های تیرویید در موش نرکه از دانش آموزان مدرسه نمونه دولتی شهید فلاحی هستند نیز پذیرش شدند.

ساکی گفت: مهسا بالانی از دبیرستان فرزانگان یک با طرح بررسی اثر نانوذرات تیتانیوم دی اکسید برجوانه زنی، رشد دانه رست ها و میزان رنگیزه های فتوسنتزی در دو گیاه سنبل الطیب و بادرنجبویه وهستی مظاهری، پریا عبدلی رادو نرگس اویسی از دبیرستان سرآمد با طرح تصفیه پساب های صنعتی با نانو ذرات به این جشنواره مهم دانش آموزی کشور راه پیدا کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 281133 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟