رشد ۱۳۰ درصدی در تولید علم یک دهم درصد برتر دنیا

دکتر محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( ISC ) گفت: مقایسه تعداد مقالات داغ) hot papers ) یا یک دهم درصد برتر کشور در پایگاه شاخص های اساسی علم آی.اس.آی ( ESI ) در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵ میلادی حاکی از رشد ۱۳۰ درصدی است. سهم مقالات داغ کشور از کل مقالات داغ دنیا نیز افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۵ میلادی ایران ۲.۱٪ از مقالات داغ دنیا را تولید کرده بود که در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۳.۵٪ و در سال ۲۰۱۷ به ۴٪ رسیده است. البته آمار سال ۲۰۱۷ میلادی هنوز در حال کامل شدن است.

وی اظهار داشت: تولید علم دنیا در پایگاه استنادی آی.اس.آی براساس کیفیت طبقه بندی می شود. بر همین اساس مقالات یک دهم درصد برتر دنیا در این پایگاه مشخص شده اند. این مقالات آنهایی هستند که از بیشترین میزان اثرگذاری در دنیای علم برخوردار بوده اند. در پایگاه شاخص های اساسی علم آی.اس.آی ( ESI ) هر دو ماه یکبار مقالات یک دهم درصد برتر دنیا معرفی می گردند.

سرپرست ISC افزود: مقالات یک دهم درصد برتر با عنوان مقالات داغ نیز معرفی شده اند. اثربخشی این تولیدات از آن جهت اهمیت دارد که بیشترین تاثیر را در حوزه های علمی به همراه دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 281920 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟