بودجه تامین اجتماعی یک سوم بودجه عمومی کشور است

محمدحسن زدا در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران با اشاره به فرارسیدن روز تامین اجتماعی اظهار داشت: در آموزه‌های دینی و در دنیا، راه مبارزه با فقر و بی عدالتی از مسیر تامین اجتماعی می‌گذرد و واکاوی تجربیان جهانی نشان می‌دهد که تحقق عدالت در سایه اتکا به سرمایه گذاری در بخش‌های فرهنگی اقتصادی و اجتماعی برای اشتعال پایدار و توزیع عدالت مدارانه ثروت از طریق بیمه و خدمات اجتماعی میسر است.

معاون فناوری سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه تحقق عدالت و توزیع عادلانه ثروت از مسیر غیرهدفمند پرداخت یارانه امکانپذیر نیست گفت: امروز از هر دو ایرانی یک نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است و 40 میلیون تحت پوشش این سازمان هستند که تامین معاش حداقلی همه افرد و حمایت از آن‌ها در زمان بیماری، از کارافتادگی و پیری از اهداف مهم ما در این سازمان است.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی، یک سازمان بیمه‌گر عمومی غیردولتی است، افزود: این دو مولفه ما را به موتور پیشران اقتصادی تبدیل می‌کند و با توجه به عمومی و غیردولتی بودن این سازمان اولاً مشکلات قوانین دولتی کمتر در مسیر ما قرار دارد و در ثانی بودجه 83 هزار میلیارد تومانی این سازمان در سال 96 که معادل یک سوم بودجه عمومی کشور است می‌تواند ضمانت و پشتوانه بزرگی برای ما باشد.

زدا با تاکید بر اینکه مدیریت 4 سال اخیر این سازمان مبتنی بر قانون Law محوری و پاکدستی بوده گفت: تلفیق اهداف سازمان تامین اجتماعی و اقتصاد مقاومتی می‌تواند اقتصاد کشور را نجات دهد و با توجه به شعار امسال مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، این سازمان، دو محور را دستور کار خود قرار داد.

معاون فناوری سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: اولین محور ما در این بخش، حمایت موثر از نیروهای اشتغال‌زا و حفظ اشتغال است و دومین محور در نظر گرفته شده، تبدیل «شستا» به موتور پیشران اقتصادی کشور است که امیدوارویم با تعاملات انجام گرفته در دوره پسابرجام و سعی در خروج از بنگاه‌داری، پشتوانه مهی برای مستمری گیران باشیم.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته گفت: با توجه به تلاش‌های انجام شده، در هفته تامین اجتماعی، 62 پروژه درمانی و بیمه‌ای افتاح می‌شود و ما در این مدت سعی کردیم تا با خروج از بنگاه‌داری، سرمایه‌های موجود را به سمت بازار Store سرمایه هدایت کنیم.

زدا افزود: همچنین در این مدت سعی کردیم از اقدامات نمایشی و بدون پشتوانه پرهیز کنیم و سازمان تامین اجتماعی را از مسائل حاشیه‌ای دور کنیم. همچنین طی این مدت شماره نوین تامین اجتماعی را عرضه کردیم و 9200 میلیارد تومان از مطالبات خود از دولت را اخذ کردیم امیدواریم امسال نیز بتوانیم بخش دیگری از مطالبات خود از دولت را بگیریم.

معاون فناوری سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه در سال جاری مستمری بازنشستگان این سازمان بیش از نرخ تورم افزایش یافت گفت: اعزام بازنشستگان این سازمان به مشهد مقدس و عتبات عالیات، طرح پرداخت متمرکز مستمری و گنجاندن مفاهیم تامین اجتماعی در کتب درسی و راه‌اندازی رشته‌ دانشگاهی برای اولین بار در تاریخ، از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیمه ایرانیان خارج از کشور ایجاد شد گفت: با راه‌اندازی این بیمه، ایرانیان خارج از کشوری که خانواده آن‌ها در ایران اقامت دارند می‌توانند از مزایای این سازمان استفاده کنند.

زدا با اشاره به طرف قرار دادن بودن 80 بیمارستان، 320 درمانگاه و 46 هزار مرکز درمانی با این سازمان از پرداخت 380 میلیارد تومان به این مراکز درمانی در سال گذشته خبر داد و با تاکید بر حذف دفترچه‌های درمان، از پشتیبانی این سازمان از طرح تحول سلامت و تحت پوشش قرار دادن 60 قلم داروی جدید از جمله داروهای ناباروری و روماتیسم توسط سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: علاوه بر تمامی این موارد، این سازمان بدون کمترین باری بر دوش دولت، ماهانه 3500 میلیارد تومان به عنوان حقوق بازنشستگی و 240 میلیارد تومان در قالب مستمری بی‌کاری پرداخت می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار مرتبط با قتل آتنا اصلانی را بخوانید:

فیلم جستجوی سر جسد یک زن توسط پلیس / اسماعیل رنگرز قاتل آتنا اصلانی به قتل او نیز اعتراف کرده بود+عکس

از اسماعیل رنگرز تا شیطان پارس آباد / یک قتل و سوزاندن جسد دیگر هم در پرونده قاتل آتنا اصلانی مطرح شد +عکس

فوری / شمار قربانیان قاتل آتنا به 3 نفر رسید / شیطان پارس آباد از محل سر مقتول پرده برداری کرد + عکس

اشک‌های مادر آتنا اصلانی در محل کشف جسد + فیلم

همزمانی مراسم ختم آتنا اصلانی با رو شدن قتل سوم شیطان پارس آباد + عکس

آخرین لالایی برای آتنا اصلانی در مجلس ختم + فایل صوتی

برگزاری مراسم یادبود آتنا اصلانی در پل معلق مشگین شهر + عکس

امضای طومار برای اشد مجازات قاتل آتنا اصلانی / مردم چه می خواهند؟ + عکس

قاتل آتناکوچولو در برابر قتل 3 زن دیگر در پارس آباد قرار گرفت/آمارها هرروز افزایش پیدا می کند!+ عکس

اولین اظهار نظر پدر آتنا اصلانی پس از قتل دخترش / قاتل را سریع اعدام کنید+ عکس

شام غریبان آتنا اصلانی درتبریز عزادار/مردم شمع روشن کردند + عکس

جزئیات قتل شیطانی آتنا کوچولو در پارس آباد / جسد در یک خمره رنگرزی پیدا شد+ فیلم و عکس

عکس بدون پوشش قاتل آتنا اصلانی / اسماعیل چگونه شیطان پارس آباد شد؟

اولین عکس از قاتل آتنا اصلانی / او در روز حادثه پدر آتنا را دلداری می داد! + عکس

3 قتل مشابه دیگر در پرونده قاتل آتنا اصلانی مطرح شد / دادستان پارس آباد به رکنا گفت + عکس

انگیزه کثیف شیطان پارس آباد مشخص شد / دادستان اردبیل اعلام کرد

علت قتل آتنا اصلانی / اسماعیل آتنا را خفه کرد

وداع تلخ پارس آباد با دختر ایران / مراسم تشییع جنازه آتنا اصلانی + فیلم و عکس

فوری / اعتراف قاتل آتنا اصلانی به دومین قتل / او 2 سال قبل یک زن را کشته بود

دادستان پارس آباد: در پرونده قضایی آتنا اصلانی با یک قاتل سریالی مواجه هستیم

اعتراف هولناک مرد رنگرز به قتل آتنا اصلانی / دختر کوچولو در یک بشکه دفن شده بود+فیلم و تصاویر

التهاب در پارس آباد / واکنش مردم به ماجرای قتل هولناک آتنا کوچولو + فیلم و عکس

حمله آتشین مردم عصبانی پارس آباد به مغازه قاتل شیطان صفت آتنا کوچولو+ فیلم و عکس

جسد آتنای گمشده پس از 20 روز پیدا شد/ این قتل در پارکینگ خانه متهم صورت گرفته است+عکس

 

کدخبر: 282231 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟