تورهای گردشگری که کلاهبرداری می کنند

سرهنگ حسنوند در تشریح این خبر بیان کرد: با فرا رسیدن تعطیلات تابستان بالطبع حجم انبوهی از مسافرت‌ها در این فصل انجام می‌گیرد و بدیهی است با توجه به پیشرفت تکنولوژی درصد قابل توجهی از خریدهای مربوط به بلیط های مسافرتی، رزرو هتل و تورهای مسافرتی به صورت آنلاین انجام می‌شود.

وی افزود: کلاهبرداران نیز از این فرصت غافل نبوده و با غنیمت شمردن موقعیت به دست آمده، اقدام به ایجاد شرکت‌های مسافرتی تقلبی و غیرمجاز در راستای نیل به هدف سوء خود می‌نمایند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در این شیوه کلاهبرداری معمولا قیمت خدمات به ظاهر ارائه شده توسط شرکت تقلبی بسیار کمتر از قیمت مصوب بوده و خدمات ارائه شده توسط کلاهبردار به هیچ وجه با قیمت آن هم‌خوانی ندارد!

سرهنگ حسنوند در ادامه گفت: کاربران می‌بایست همواره موارد مربوط به خرید مطمئن در دنیای مجازی را رعایت کنند و برای اطمینان از صحت ادعای تورهای آنلاین و شرکت‌های مسافرتی به شماره و تاریخ مجوز کسب شده از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دقت کنند.

وی در پایان با اشاره به تبلیغات گسترده تورهای گردشگری در فضای مجازی گفت: این امر علاوه بر ایجاد مشکلات برای فعالان در این زمینه موجب سرگردانی و ایجاد خسارت‌های مادی و معنوی برای مردم و گردشگران نیز شده است که اغلب با ارائه اطلاعات غلط و انجام فعالیت‌های غیر مجاز، زمینه سوء استفاده و کلاهبرداری را نیز فراهم می‌آورند، لذا می‌بایست نسبت به مجاز بودن شرکت‌های مذکور و دارا بودن مجوز از سوی اداره کل نظارت و ارزیابی گردشگری، اطمینان حاصل کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 282434 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟