نقش مهم دانشگاه ها در تربیت کارآفرینان

دکتروحید احمدی در شورای مرکزی دانشگاه ملایربا تاکید بر نقش دانشگاه ها در تحقق اشتغال و تربیت کارآفرینان، اظهار داشت: در دانشگاه های نسل جدید باید زیر ساخت ها و محتوای آموزش های درسی و مهارتی جهت تغییر مأموریت دانشگاه ها به دانشگاه های کارآفرین فراهم شود.

وی همچنین نقش دانشگاه های هر منطقه را در این حرکت اساسی مهم عنوان کرد و گفت: دانشگاه های موجود در شهرستان ها و استان های کشورمان می توانند با تکیه بر ظرفیت ها و پتانسیل های هر منطقه و بر اساس طرح آمایش آموزش عالی به قطب و مرجع در منطقه تبدیل شوند.

وی در ادامه به دستاوردهای دولت یازدهم در زمینه های علمی، پژوهشی و فناوری اشاره کرد و گفت: کسب شتاب علمی نخست دنیا با ۲۵ پله ارتقا و همچنین کسب رتبه نخست شتاب علمی برتر دنیا از مهم ترین دستاوردهای علمی پژوهشی دولت یازدهم محسوب می شود.

دکتر احمدی گفت: ایجاد بیش از ۳۰۰۰ شرکت دانش بنیان و استقرار ۵ منطقه ویژه علم و فناوری در ۵ استان، صادرات بیش از ۵۰۰ میلیون دلار توسط شرکت های نوپای مستقر در پارک های علم و فناوری و ایجاد اشتغال ۳۰۰۰۰ نفری از مهم ترین دستاوردهای فناوری دولت یازدهم در حوزه آموزش عالی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 282863 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟