برگزاری جشنواره علم برای همه ویژه دانش آموزان و خانواده ها

ارشاد استعدادی مدیر عامل موسسه علمی آینده سازان گفت: موزه ملی علوم و فناوری با مشارکت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در ادامه برگزاری دو دوره از جشنواره «علم و عامه" سومین دوره این جشنواره را با نام «علم برای همه» و به مدت یک هفته از تاریخ ۲۰ تا ۲۵ آبان ۱۳۹۶ برگزار می کند و اعضای انجمن های اسلامی دانش آموزان علاوه بر حضور و داوری کل جشنواره به شکل اختصاصی هم مورد داوری و ارزیابی قرار می گیرند.

وی گفت: محورهای جشنواره سوم موزه ملی علوم و فناوری ارائه، معرفی یا آموزش مفاهیم علمی به زبان ساده در قالب ساخت ابزار، جنگ علمی، کلیپ علمی و شعر است و در این بخش، شرکت برای عموم به صورت انفرادی و گروهی آزاد است.

استعدادی خاطر نشان کرد: بخش ویژه این جشنواره با موضوع "زلزله و خانواده" است و افراد می توانند آثار خودرا در قالب عکاسی، فیلم، پویانمایی، ساخت ماکت و سازه امن، نقاشی، داستان علمی، تخیلی، مستند و خاطره نویسی و بازی های رایانه ای با موضوع زلزله و آمادگی در مقابل زلزله به موزه علوم و فناوری ارسال کنند.

وی گفت: در بخش ویژه، شرکت کنندگان انفرادی می باید به عنوان نماینده خانواده خود و شرکت کنندگان گروهی نیز تنها باید اعضای یک خانواده باشند.

استعدادی خاطرنشان کرد: بخش ویژه جشنواره امسال، بر خانواده های علمی تاکید می کند یعنی خانواده ای که از راه حل های علمی برای رویارویی و آمادگی در برابر موضوعات روزمره زندگی بهره می گیرد و دارای فرهنگ استفاده کاربردی از دانش علمی است.

وی با اعلام اینکه قرار است تندیسی ویژه برای برگزیدگان بخش «خانواده علمی» در نظر گرفته شود از خانواده ها دعوت کرد که ضمن شرکت در جشنواره، در فراخوان انتخاب بهترین عنوان برای این تندیس نیز شرکت کنند.

استعدادی خاطر نشان کرد: محور قرار دادن واحد خانواده را در مرکزیت یک جشنواره علمی، یک اتفاق تازه و تاثیرگذار ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که مشارکت خانواده ها در بخش ویژه جشنواره که به موضوع زلزله اختصاص دارد و ایجاد یک تلاش همگانی برای آمادگی در مقابل زلزله، بتواند نگاه عموم مردم و مسئولان را به پدیده زلزله تغییر دهد.

مدیر عامل موسسه علمی آینده سازان گفت: اعضای انجمن های اسلامی دانش آموزان در زمان ثبت نام با علامت گذاری تایید عضویت در این نهاد انقلابی علاوه بر حضور و داوری کل جشنواره به شکل اختصاصی هم مورد داوری و ارزیابی قرار می گیرند.و به آثار برتر در این بخش اختصاصی نیز جوایز و هدایای نفیسی اهدا خواهد شد. و آثار برگزیده و برتر در مدارس انقلاب به نمایش در می آید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 282924 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟