خانه های امن مدینه اقامتگاه زائران ایرانی/ اقامت ۳۴ روزه زائران در مکه و مدینه

حسین اسماعیلی، رئیس کار گروه تخصصی مسکن حج 96 در بازدید از مسکن‌های ویژه حجاج ایرانی در مدینه گفت: امسال ایران از جمله آخرین بعثه‌های دعوت شده به کشور عربستان بود و زمان کمی برای تهیه مسکن حجاج ۹۶ در اختیار داشتیم با این حال امکانات لازم برای تغذیه، حمل و نقل و مسکن حجاج فراهم شده است.

وی افزود: براساس بازدید‌های انجام شده، وضعیت مسکن‌های بدون مجوز مدینه مشخص شد و مسکن‌های مجوز دار جایگزین آن شده است. همچنین حجاح در مکه مکرمه در ۲۸ هتل مراسم حج سال‌های گذشته اقامت خواهند داشت. در حال حاضر کلیه شرایط برای سکونت زائران در حج 96 فراهم شده است.

رئیس کار گروه تخصصی مسکن حج 96 خاطر نشان کرد: تمامی مسکن‌های مدینه در منطقه مرکزی قرار دارد و مجموع ۸۶ هزار حاجی ایرانی در حج 96 در مسکن‌های مرکز شهر مدینه اقامت خواهند داشت.

وی در خصوص مدت اقامت حجاج ایرانی در کشورعربستان عنوان کرد: در مراسم حج امسال، حجاج ۵ شب و ۶ روز در مدینه منوره، و ۲۸ شب در مکه مکرمه اقامت خواهند داشت.

اسماعیلی ضمن تأکید بر برنامه ریزی‌های دقیق سازمان حج و زیارت در برگزاری خوب حج ۹۶، یادآور شد: برطبق آخرین اخبار، تاکنون ۲۰ هزار نفر از حجاج ایرانی با پرواز‌های صعودی و ۴۳ هزار نفر با پرواز‌های ایرانی به حج اعزام می‌شوند ک. تا کنون وضعیت پرواز ۶۳ هزار نفر از حجاج ایراینی مشخص شده و در طی هفته آینده، پرواز تمامی حجاج مشخص می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 284489 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟