هیچ کس نمی تواند جای فرد دیگری در انتخابات الکترونیک نظام پزشکی رأی دهد

محمد آقاجانی در نشست خبری هفتمین انتخابات نظام پزشکی در وزارت بهداشت افزود: رأی دادن در این انتخابات فقط با استفاده از کد شخصی 12 رقمی که روی موبایل هر فرد ارسال می شود، امکانپذیر است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار سلامت ایرنا در خصوص شائبه های ایجاد شده مبنی بر اینکه که مسئولان سازمان نظام پزشکی که کد ملی و شماره نظام پزشکی افراد را دارند، می توانند به جای اعضای این سازمان رأی دهند را رد کرد.

آقاجانی گفت: انتخابات نظام پزشکی در روز 30 تیر برای اولین بار به دو صورت الکترونیک و حضوری برگزار می شود و برای برگزاری الکترونیک این انتخابات ضریب امنیتی بسیار بالایی در نظر گرفته شده است به این شکل که رأی دهندگان پس از وارد کردن کد ملی از طریق موبایل خود، تعدادی سوالات شخصی را دریافت می کنند و در صورتی که به همه این سوالات درست جواب دهند، یک کد امنیتی 12 رقمی را روی موبایل دریافت می کنند که در اختیار هیچ فرد دیگری نیست، بنابراین هیچ کس نمی تواند به جای فرد دیگری رأی دهد، مگر اینکه موبایل شخصی فرد دیگری را در اختیار داشته باشد و اطلاعات شخصی او را بداند که عملا غیر ممکن است.

رئیس هیات اجرایی هفتمین انتخابات نظام پزشکی ادامه داد: برای افزایش ضریب امنیت این انتخابات از پشتیبانی و حمایت فنی سازمان پدافند غیر عامل نیز برخوردار هستیم و محرمانگی رأی اعضای جامعه پزشکی در این انتخابات نیز به صورت 100 درصد محفوظ است.

آقاجانی گفت: هر فرد رأی دهنده پس از اتمام رأی دادن الکترونیک یک کد رهگیری دریافت می کند که آن را ذخیره خواهد کرد، این کد فقط در اختیار فرد رأی دهنده است و هیچ کس دیگری از آن اطلاع ندارد و فقط با استفاده از این کد و در صورت شکایت و حضور اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات امکان مشاهده رأی فرد وجود دارد و هیچ کس دیگری نمی تواند از محتوای رأی افراد مطلع شود و سیستم به صورت پیچیده ای آرا را رمزگذاری و افراد را گمنام می کند.

وی افزود: جامعه پزشکی برای شرکت در انتخابات می توانند کد ملی خود را به شماره 2000190 ارسال کنند تا فرایید تایید آنها برای شرکت در انتخابات الکترونیک نظام پزشکی انجام شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 284570 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟