رشته جدید تعمیر بالگرد در دانشگاه های علمی کاربردی

در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی- کاربردی برنامه درسی دوره کاردانی ناپیوسته فنی، نگهداری و تعمیر بالگرد، به تصویب رسید.

هدف از اجرای دوره کاردانی فنی نگهداری و تعمیر بالگرد تربیت نیروی انسانی ماهر در ارایه و بهره گیری از منابع موجود در صنعت هوایی کشور است.

از جمله قابلیت‌ها و توانمندی‌های حرفه‌ای دانش آموختگان این رشته، اجرای مقررات ایمنی فردی و کارگاهی و رعایت استانداردها، آیین‌نامه‌ها و فرم‌ها، انجام بازدید‌های مختلف دوره‌ای از سیستم‌های بالگرد و سرویس‌های سیستم‌های مختلف بالگرد (موتور، انتقال نیرو، فرامین و هیدرولیک)، آماده سازی بالگرد جهت بارگیری و پرواز برای انجام مأموریت محوله، عیب‌یابی و رفع عیب، تعمیر در سطح رده سازمانی سیستم‌های مختلف بالگرد و بکارگیری تجهیزات نگهداری بالگرد است.

دانش آموختگان این رشته می‌توانند به عنوان تکنیسین پروازی بالگرد (کروچیف)، تکنیسین تعمیر و نگهداری عمومی بالگرد مشغول به کار شوند.

برخی از دروس تخصصی دوره کاردانی فنی نگهداری و تعمیر بالگرد شامل: نگهداری و تعمیر موتور توربینی، نگهداری و تعمیر انتقال نیروی بالگرد، برق بالگرد، هیدرولیک بالگرد، توزین و تعادل بالگرد، روغن و سوخت بالگرد، نگهداری و کنترل اقلام و ابزار وسیله پرنده و آموزش در محیط کار دوره نیز مشتمل بر ۵، ۱، ۲ ساعت آموزش عملی در محیط کار واقعی خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 284594 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟