روایت رئیس سابق دانشگاه شریف از کشف استعداد میرزاخانی

دکتر علی اکبر صالحی روز گذشته در حاشیه مراسم بزرگداشت مریم میرزاخانی در جمع خبرنگاران گفت: فقدان مریم میرزاخانی این بانوی بزرگ که به حق نابغه قرن بودند را به جامعه ایرانی تسلیت عرض می کنم.

وی با بیان اینکه باید به جمهوری اسلامی ایران و این انقلاب مقدس تبریک گفت که همچنین فرزندی را پرورش داده است، اظهار داشت: این افراد دست پرورده همین نظام و دانشگاه ها هستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بعد از تمام شدن جنگ در سال ۱۳۶۸ که بنده در آن زمان مسئول دانشگاه شریف بودم، کمیته ای در این دانشگاه برای شناسایی استعدادها در دبیرستان ها تشکیل شد تا این افراد بتوانند در فصل تابستان در دانشگاه آموزش ببینند.

به گفته وی، مریم میرزاخانی هم توسط این کمیته شناسایی شد.

صالحی در ادامه خاطرنشان کرد: خانم میرزاخانی به عنوان یک دانشمند فرزانه توانست در عرصه جهانی خود را بروز و ظهور دهد.

وی تاکید کرد: فقدان چنین عزیزی برای ما تالم آور بوده و یافتن جایگزینی برای ایشان بسیار دشوار است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان تبریک به ملت ایران که توانست چنین فرزندی را پرورش دهد، اظهار داشت: همچنین به تمام انسان ها و جامعه بشری که چنین بزرگواری را از دست داده اند، تسلیت می گوییم.

صالحی افزود: مریم میرزانی همچون درخت علمی بود که تازه به ثمر نشسته و میوه های گرانسنگی می داد که بنا به مشیت الهی عروج کرد.

وی با اشاره به جایگاه مریم میرزاخانی اظهار داشت: جایگاه ایشان جایگاه بزرگی است. وی توانست آیات الهی را کشف کند و در ریاضیات که از سخت ترین آیات الهی است، دست بالایی داشته باشد.

صالحی تاکید کرد: نام مریم میرزاخانی در تاریخ ثبت شده که به عنوان یکی از برگ های طلایی ملت ایران به شمار می رود.

وی گفت: مریم میرزاخانی فرزند ایران و فخر کشور و اسلام بود. امیدوار هستیم که ملت ایران توفیق داشته باشند و میرزاخانی های فراوانی را به جامعه بشری عرضه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 284778 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟