تذکر هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی به کاندیداها/اختلال در سامانه الکترونیکی

رای گیری هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی که قرار بود ساعت 8 صبح امروز 30 تیرماه آغاز شود با حدود 15 دقیقه تاخیر در تهران شروع شد.

تمدید انتخابات تا ساعت 22 در صورت لزوم

11:19: رییس کمیته اجرایی انتخابات نظام پزشکی گفت: در صورت نیاز انتخابات تا ساعت 22 تمدید می‌شود.

دکتر علی جعفریان با اشاره به اختلال ایجاد شده در سامانه الکترونیکی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی، گفت: امیدواریم سامانه الکترونیکی انتخابات تا ظهر فعال شود.

وی ادامه داد: طبق قانون Law انتخابات نظام پزشکی می‌تواند 14ساعت ادامه داشته باشد. بر این اساس در صورت لزوم انتخابات تا ساعت 22 تمدید خواهد شد.

نظام پزشکی عهده‌دار روابط صحیح میان پزشک و بیمار است

11:13: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان نظام پزشکی در آینده حفظ انتظام حوزه پزشکی است و باید از هر گونه تنش و چالش در این حوزه جلوگیری شود.

دکتر نوبخت در هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه امروز شاهد یکی از جلوه‌های زیبای دموکراسی هستیم، گفت: امروز جامعه پزشکی در سراسر ایران پای صندوق های رای می‌آیند و برای منتخبین خودشان اعلام نظر می‌کنند.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی اساسا عهده دار تنظیم روابط صحیح میان پزشک و بیمار بوده و همچنین حافظ منافع پزشکان و بیماران است و انتظام امور پزشکی را بر عهده دارد و باید بسیاری از برنامه‌ها را تنظیم کند. بر همین اساس طبق قانون، شورای عالی نظام پزشکی حکم قوه مقننه را در حوزه پزشکی را پیدا می‌کند و رای شورای عالی نظام پزشکی برای دستگاه‌های ذیربط در قسمت اجرا و بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و افراد شاغل در این حرفه ناقض است.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در چند ماه اخیر شاهد برنامه‌هایی بودیم و من فکر کردم اگر سازمان نظام پزشکی شکل درستی بگیرد و منتخبین آن با رای بالایی انتخاب شوند، قطعا این سازمان از یک جایگاه مقبولی برخوردار خواهد شد و شاهد بهتر شدن ارتباط میان پزشک و بیمار، پزشکان با یکدیگر و وزارت بهداشت و ... می‌شود.

وی درباره نحوه برگزاری انتخابات گفت: تا کنون همه چیز خوب بوده و مورد خاصی گزارش نشده است. مواردی هم که وجود داشت به رئیس هیات نظارت و اعضای این هیات منعکس شد و آنها با هیات اجرایی رایزنی کردند و بر این اساس مشکلی وجود ندارد. در عین حال در همین جا از هیات‌های نظارت و اجرایی تشکر می‌کنم.

وی خطاب به جامعه پزشکی گفت: استدعا می‌کنم که همه افراد جامعه پزشکی چه به صورت الکترونیک و چه به صورت حضوری برای رای دادن حضور یابند تا شاهد مشارکت بالایی در این دوره باشیم.

وی درباره مهم‌ترین چالش نظام پزشکی و مهم‌ترین اولویتی که باید در دور جدید نظام پزشکی مورد توجه قرار گیرد چیست؟ گفت: مشکلی که در این دوره ایجاد شد این بود که متاسفانه جامعه پزشکی چندین بار در جلوی وزارت بهداشت، مجلس و ... تحصن کردند. من ضمن محکوم کردن این روش تاکید می‌کنم که باید این مسائل را ریشه یابی کنیم.

نوبخت ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که متاسفانه سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت نتوانستند مشکلات این افراد را حل کنند و این مشکلی بوده در ارتباط میان وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی؛ این در حالیست که این دو واحد مسئولیت دارند تا امور حوزه پزشکی را طوری تنظیم کنند تا انتظام این حوزه مخدوش و مختل نشود.

وی تاکید کرد: بنابراین باید از هر گونه تنش و چالش در این زمینه جلوگیری کنیم. حال رفع این تنش‌ها و چالش‌ها یکی از اولویت‌های مهمی است که در سازمان نظام پزشکی باید مورد توجه قرار گیرد.

تشکیل ائتلاف‌های متعدد در هفتمین دوره از انتخابات سازمان نظام پزشکی

11:05: کاندیدای هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی و رئیس انجمن متخصصان داخلی تشکیل ائتلاف‌های متعدد در این دوره از انتخابات را مثبت خواند.

دکتر ایرج خسرونیا، درباره روند انتخابات نظام پزشکی که از 8 صبح امروز آغاز شده، گفت: روند برگزاری تا کنون خوب بود، اما چون امسال قرار شد انتخابات به صورت الکترونیکی و حضوری برگزار شود، حضور پزشکان کمتر شده است. با توجه به اینکه سیستم رای گیری الکترونیکی نیز خراب است، تعداد رای دهندگان کم است و پزشکان ناراضی هستند.

وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات افراد پیشکسوت و جوان کاندید شدند و امیدواریم از همه گروه‌ها انتخاب شوند. در دوره قبل تعداد شرکت کننده بیشتر بود، اما مانند این دوره دسته بندی و ائتلاف وجود نداشت.

کاندید هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی همچنین اضافه کرد: تشکیل ائتلاف‌های متعدد در این دوره از انتخابات خوب است و امیدواریم که از همه گروه‌ها انتخاب شوند.

تذکر هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی نسبت به حضور کاندیداها یا نمایندگان آنها در حوزه‌های انتخابیه

10:49: رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی نسبت به حضور برخی از کاندیداها یا نمایندگان آنها در حوزه‌های انتخابیه، تذکر داد.

دکتر محمدحسین قربانی - رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی در نامه‌ای خطاب به دکتر آقاجانی - معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی آورده است:« با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر حضور تعدادی از کاندیداها یا نمایندگان آنها در حوزه‌های انتخابیه تاکید می‌گردد به غیر از حضور برای رای دادن، هر گونه حضور کاندیداها یا نمایندگان آنها در محل حوزه رای‌گیری تحت هر عنوان ممنوع و از مصادیق بارز تخلفاتی می‌باشد و مسئولین اجرایی مکلف به راهنمایی این افراد به خارج از حوزه هستند.»

تذکر هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی به کاندیداها

حضور قدرتمند نظام پزشکی، حلال مشکلات مردم و جامعه پزشکی است

10:25: وزیر علوم با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی مدافع حقوق پزشکان و مردم است، گفت: حضور قدرتمند این سازمان می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم و جامعه پزشکی را حل کند.

دکتر فرهادی - متخصص گوش، حلق و بینی با شرکت در هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان نظام پزشکی تشکیلاتی مربوط به جامعه پزشکی و به نوعی یک تشکل صنفی و حاکمیتی محسوب می‌شود.

وی افزود: این سازمان از یک سو مدافع حقوق جامعه پزشکی و مسوول نظارت بر آنهاست و از طرفی مدافع حقوق مردم به عنوان بیماران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی بر مسایل، مشکلات و تخلفات حوزه پزشکی اشراف داشته و آنها را بررسی می‌کند، ادامه داد: همچنین این سازمان در امور مربوط به حرفه پزشکی با وزارت بهداشت همکاری و تعامل دارد. بنابراین حضور قدرتمند این سازمان می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم و جامعه پزشکی را حل کند.

فرهادی دلیل عدم شرکت در انتخابات نظام پزشکی به صورت الکترونیک را اینگونه توضیح داد و گفت: بنده فرایند دریافت تاییدیه در انتخابات الکترونیک را دیرهنگام متوجه شد و به همین دلیل به صورت حضوری برای رای دادن آمده‌ام.

اشکال در سامانه الکترونیک انتخابات هفتم سازمان نظام پزشکی

10:06: رییس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت خطاب به اعضای سازمان نظام پزشکی اعلام کرد که با توجه به ترافیک ساعات اولیه و مشکلات ایجاد شده در سامانه الکترونیک، برای شرکت در انتخابات نظام پزشکی از این طریق، تا ساعت ١٢ به سامانه مذکور انتخابات مراجعه نکنند.

بنابر اعلام کانال تلگرامی وزارت بهداشت، رأی گیری حضوری در ٢٠٠ حوزه انتخابیه از ساعت ٨ صبح آغاز شده است و طبق برنامه اولیه ادامه دارد.

روسای دانشگاه‌ها، تخلفات احتمالی را مکتوب گزارش کنند

09:44: دبیر هیات مرکزی نظارت بر انتخابات سازمان نظام پزشکی تاکید کرد که روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، تخلفات احتمالی را به صورت مکتوب و مستند به هیات نظارت شهرستان‌ها ارسال کنند.

دکتر پیرحسین کولیوند در نشست خبری انتخابات نظام پزشکی که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، بیان کرد سلامت انتخابات با نظارت دقیق امکانپذیر است و تمام قوانین و مقررات باید به دقت اجرا شوند.

وی تاکید کرد: روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی باید هر تخلفی را به صورت مکتوب و مستند به هیئت نظارت شهرستان‌ها ارسال کنند.

دبیر هیات مرکزی نظارت بر انتخابات سازمان نظام پزشکی، افزود: بررسی تمام گزارش‌ها تنها به صورت مستند برای هیئت نظارت امکانپذیر است.

تذکر هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی به کاندیداها

تضمین امنیت آرا پزشکان

09:34: دبیرکل هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی تاکید کرد که بالاترین تمهیدات امنیتی برای صیانت از آرا پزشکان در هفتمین دوره از این انتخابات، صورت گرفته است.

دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی گفت: تاکنون در کشور تجربه این وسعت از برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی را نداشته ایم؛ به طوری که در یک ساعت اول انتخابات 1000 نفر رای خود را به صورت الکترونیکی ثبت و 2500 نفر نیز شناسه خود را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال جامعه پزشکی توصیه می‌کنیم که یک ساعت بعد از دریافت شناسه رای خود را ثبت کنند.

حریرچی سطح امنیت این دوره از انتخابات نظام پزشکی و همچنین رای‌دهی الکترونیکی را بسیار بالا خواند و گفت: سازمان پدافند غیر عامل و سایر سازمان‌های ذیربط در تامین امنیت انتخابات مشارکت کرده‌اند و بالاترین تمهیدات امنیتی اتخاذ شده است.

ازدحام در رای‌دهی الکترونیکی این دوره از انتخابات نظام پزشکی

09:13: رییس هیات اجرایی مرکزی هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی، روند برگزاری این دوره از انتخابات را تشریح کرد.

دکتر محمد آقاجانی در نشست خبری هفتمین دوره از انتخابات سازمان نظام پزشکی که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد اظهار کرد: تعداد کاندیداهای تایید صلاحیت شده در این دوره از انتخابات 5هزار و 176 نفر بود امادر روز گذشته تعدادی از آنها انصراف دادند. 250 هزار نفر از اعضای سازمان نظام پزشکی در این دوره حق رای دارند و می‌توانند از میان شش گروه پزشکان، دندانپزشکان، ماماها، داروسازان، علوم آزمایشگاهی و لیسانسیه‌های پروانه‌دار انتخاب کنند.

وی با اشاره به برگزاری این دوره از انتخابات به صورت الکترونیکی و حضوری افزود: اعلام نتایج انتخابات به فردا موکول شده است. بعد از آن نیز هیات مدیره‌های شهرستان‌ها تشکیل و شورای مرکزی نظام پزشکی را ایجاد می‌کنند و پس از انجام مراحل مربوط به انتخاب رییس کل، تلاش بر آن است که در روز اول شهریور ماه و همزمان با روز پزشک، رییس کل سازمان نظام پزشکی به صورت رسمی معرفی شود و در مراسمی حکم خود را دریافت کند.

وی همچنین اضافه کرد: برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیک تجربه جدیدی است و در ساعت اولیه آغاز انتخابات، با ازدحام مراجعه کننده در سراسر کشور روبرو بودیم. امیدواریم در ساعات آتی نیز این ازدحام به مرور کمتر شود و رای‌دهی طبق روال صورت گیرد.

رییس هیات اجرایی مرکزی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی افزود: پزشکان می‌توانند با ارسال کد ملی خود به شماره 2000190، کد 12 رقمی دریافت کنند و یک ساعت پس از آن وارد سامانه انتخابات شوند و رای خود را ثبت کنند.

08:17: هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی در حالی در محل پردیس شمالی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شد که از حدود ساعت ۸ صبح تعدادی از اعضای سازمان نظام پزشکی پشت درهای سالن‌های محل اخذ رای منتظر بودند.

سایر حوزه‌های انتخابیه در شهرستان‌ها نیز رای‌گیری از گروه‌های مختلف پزشکی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

طبق اعلام ستاد اجرایی هفتمین دوره از انتخابات سازمان نظام پزشکی، رای‌گیری تا ساعت هشت شب ادامه خواهد داشت.

در این دوره از انتخابات سازمان نظام پزشکی که به دو صورت الکترونیک و حضوری برگزار می‌شود، 250 هزار نفر واجد شرایط رای‌دهی از شش گروه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم آزمایشگاهی، مامایی و لیسانسیه‌های پروانه‌دار حضور دارند.

گفتنی است که در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی 5176 کاندید از شش گروه اعلام شده، تایید صلاحیت شده‌اند.

ادامه دارد ...برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 284816 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟