آبیاری مزارع کاشت برنج جنوب تهران با پساب فاضلاب/ کشاورزان در مزارع کاشت سبزی تخلف می کنند

هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، گفت: برخورد و مقابله با اقداماتی که خلاف قانون Law است در دستور کار فرمانداری شهرستان ری قرار دارد.

وی افزود: با هر نوع تخلفی به شدت مقابله کرده و اجازه نمی‌دهیم افرادی که قانون را رعایت نمی‌کنند به فعالیت خود ادامه دهند.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به آبیاری بخشی از مزارع جنوب شهر تهران با آب‌های آلوده و پس آب‌های فاضلاب تصریح کرد: آبیاری مزارع کشاورزی با آب‌های آلوده یکی از مصادیق اقدامات خلاف قانون است و به این خاطر که این موضوع به طور مستقیم بر سلامت شهروندان اثر می‌گذارد مورد توجه مسئولان برای برخورد قرار گرفته است.

جمالی پور از آبیاری بخشی از مزارع کشت برنج در جنوب شهر تهران با پساب فاضلاب خبرداد و تصریح کرد: برخی از مزارع کاشت برنج در جنوب شهر تهران با پس آب فاضلاب آبیاری می‌شدند که با گشت‌های صورت گرفته در سطح منطقه، مزارع شناسایی و جلو فعالیت آن‌ها گرفته شد.

وی ادامه داد: به دلیل کمبود آب برای کشاورزی و خشکسالی‌های اخیر، برخی از کشاورزان از آب‌های روان آلوده و پس آب‌های فاضلاب برای آبیاری مزارع خود استفاده می‌کنند.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به پایش‌های مرتب بر وضعیت مزارع جنوب شهر تهران خاطرنشان کرد: به طور مرتب پایش‌هایی در رابطه با وضعیت مزارع جنوب شهر تهران صورت می‌گیرد تا در صورت سوء استفاده احتمالی کشاورزان و اقدام آن‌ها به آبیاری مزارع با فاضلاب، جلو فعالیت آن‌ها گرفته شود.

جمالی پور در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور راه اندازی دو تصفیه خانه اظهارکرد: با اقدام دولت و راه اندازی دو تصفیه خانه سرخه حصار و فیروزآباد، تا ۲ سال آینده جلو آبیاری مزارع کشاورزی جنوب شهر تهران با فاضلاب و پس آب‌های آلوده گرفته خواهد شد.

وی اذعان کرد: در برخی از مزارع جنوب شهر تهران، تخلف‌های متعددی در مزارع کاشت سبزی صورت می‌گیرد و برخورد با آن‌ها در دستور کار فرمانداری ری قرار گرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 284833 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟