ابراهیم امینی عضو منتخب شورای شهر تهران، با اشاره به پیش‌نویس میثاق‌نامه شهردار آینده تهران گفت: پیش‌نویس این تفاهم‌نامه تهیه شده و امروز در جلسه‌ شورای پنجم پیرامون موارد آن بحث و پیشنهاداتی نیز مطرح شد. قرار است؛ این موارد در کمیسیون نظارت و حقوقی بررسی شود.

منتخب شورای پنجم در تشریح جزئیات و موارد موجود در میثاق‌نامه خاطرنشان کرد: از مواردی که در این تفاهم‌نامه ذکر شده است؛ می‌توان به تعامل سازنده میان شهرداری و شورای شهر، پرهیز از خودرایی و اجرای مصوبات شورای شهر اشاره کرد.

او با اشاره به اینکه اصل پاسخگویی شهردار به شورا فقط یکی از موارد موجود در تفاهم‌نامه است، افزود: یکی از مهمترین بندهای موجود در تفاهم‌نامه این است که شهردار آینده متعهد شود تا اطلاعات موردنیاز را به موقع در اختیار اعضای شورا قرار دهد.

امینی در واکنش به انصراف بیطرف از نامزدی شهرداری و اینکه او اعلام کرده حتی از کاندیداتوری خود خبر نداشته است، اظهار کرد: آنهایی که نام بیطرف را بین ۲۴ نفر قرار دادند، باید خودشان پاسخگو باشند.

این عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای پنجم در انتهای سخنانش اذعان کرد: جلسه روز چهارشنبه اعضای شورای پنجم که در ساختمان شورای شهر برگزار می‌شود به تفاهم‌نامه مذکور اختصاص دارد و در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 285748 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟