تدریس درس شناخت محیط زیست در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی

کیومرث کلانتری افزود: بر اساس بخشنامه وزارت علوم به تمامی موسسه‌های آموزش عالی اجازه داده می‌شود که از سال تحصیلی پیش رو درس شناخت محیط زیست را به عنوان یکی از دروس اولویت‌دار پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی با دو واحد درسی اختیاری تدریس کنند. درس شناخت محیط زیست علیرغم اینکه اختیاری است ولی تاثیر در معدل دانشجویان خواهد داشت.

وی هدف از تدوین و ارائه این درس را آشنا کردن دانشجویان با بسیاری از مسایل محیط زیستی همچون آلودگی‌ها و تخریب‌های انسانی که اثرات و پیامدهای نامطلوبی را بر انسان و محیط زیست می گذارند ذکر و اظهارکرد: برخی از سرفصل های این درس شامل انسان و محیط زیست، برنامه‌ریزی و مدیریت محیط زیست، تنوع زیستی، انواع آلودگی‌ها و اثرات مستقیم آن بر جامعه، بوم سازگان و حفظ محیط زیست است.

مدیر کل دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: با این اقدام، وزارت علوم برای توسعه فرهنگ محیط زیستی گامی ارزشمند برداشته است و امیدواریم از این پس شاهد همکاری‌های بیشتر این وزارتخانه در ارتقای فرهنگ محیط زیستی باشیم.

کلانتری در ادامه گفت: با توجه به اینکه دانشجویان جوان امروز در آینده‌ای نزدیک به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان مسایل خرد و کلان کشور تبدیل می‌شوند، ضرورت دارد که با مسایل محیط زیستی آشنایی لازم را داشته باشند.

وی در ادامه اشاعه فرهنگ محیط زیستی و آگاهی بخشی به جوانان و آینده سازان کشور را ضروری ارزیابی و اظهارکرد: برای دستیابی به مشارکت همگانی و ارتقای مسئولیت پذیری جامعه باید از فرصت‌های مناسب برای آموزش مسایل محیط زیستی بهره جست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام) مدیر کل دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست ابراز امیدواری کرد تا بر اساس تفاهمنامه فیمابین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت علوم شاهد الزامی شدن انتخاب این درس بسیار مهم برای تمامی دانشجویان رشته های غیر محیط زیستی باشیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 285789 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟