درخواست با اجرای دوباره انتخابات نظام پزشکی

حسین قناعتی استاد رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن اشاره به لغو انتخابات الکترونیک در روز برگزاری گفت: بسیاری از پزشکان برنامه‌ریزی کردند و بنده هم به مسافرت رفته بودم با این تصور که می‌توانم الکترونیکی رای بدهم اما به دلیل لغو آن موفق به رأی دادن نشدم.

قناعتی با بیان اینکه از نظر بسیاری از پزشکان لغو الکترونیکی انتخابات نظام پزشکی حق الناسی است که ضایع شده ادامه داد: به نظر بنده مسئولین باید ضمن عذرخواهی از جامعه پزشکی برای ادای حق الناس انتخابات را تکرار کنند.

وی با اشاره به اینکه هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در محیط نسبتاً سالمی برگزار نشد، گفت: در این انتخابات لابی‌های موجود از روش‌های غیر اخلاقی استفاده کرده و اهداف خود را دنبال کردند و همچنین کسی که مسئولیت قانونی و اجرایی دارد نباید از نیروهای خود بخواهد به نفع وی رأی بدهند.

عضو شورای مرکزی سازمان بسیج جامعه پزشکی در پاسخ به سؤالی مبنی بر کاهش آمار پزشکان برای شرکت در انتخابات نظام پزشکی طی سال‌های اخیر گفت: پزشکان کارآیی لازم را از این نهاد صنفی دریافت نکردند و اگر به آن برسند قطعا بهتر از این شرکت خواهد کرد.

قناعتی گفت: به نظر می‌رسد ساختار نظام پزشکی باید دستخوش تغییراتی شود و کارآمدتر شود، ما نظام پزشکی کارآمدی نداریم چرا که این سازمان صنفی است و باید مسائل صنف پزشکان را به بهترین نحو مدیریت کند.

وی تصریح کرد: همچنین مسئولین نظام پزشکی باید بهتر عمل کنند کسانی که مسئولیت چندگانه در پست‌های دولتی دارند مطمئنا کارآمدی لازم را نخواهد داشت.

استاد رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این سوال که « آیا برگزاری انتخابات الکترونیک در سطح گسترده همچون ریاست جمهوری امکان پذیر است؟»، گفت: اگر این گونه که در انتخابات نظام پزشکی مشاهده کردیم برگزار شود، باعث سلب اعتماد خواهد شد.

قناعتی با بیان اینکه برای داشتن سازمان نظام پزشکی مطلوب باید انتخابات آن به درستی برگزار شود گفت: وعده برگزاری انتخابات الکترونیک باعث ایجاد شور و هیجان در پزشکان شده بود و ما امیدوار بودیم که مدیریت جدید نظام پزشکی با میزان رأی بالا جوابگوتر، منسجم‌تر و راهگشاتر باشد که از مسئولین می‌خواهم با اصلاح روند چه به صورت الکترونیک یا دستی انتخابات نظام را پزشکی تکرار کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 285922 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟