توزیع موادمخدر دولتی با پروتکل خاص

سردار سعید منتظرالمهدی در جمع خبرنگاران در بندرعباس با اشاره به وظیفه ذاتی پلیس Police و آنچه قانون Law در ماده 638 بر عهده آن گذاشته است، اظهار کرد: طبیعتاً پلیس می‌بایست در این حوزه ورود کرده و در جهت حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای نظام تلاش کند.

وی با بیان اینکه طبق قانون، آنچه در شرح وظایف پلیس در حوزه عفاف و حجاب آمده اولویت با اقدامات اجتماعی و فرهنگی است، افزود: به عنوان خط آخر درمان، اگر این اقدامات پاسخگو نبود در مراحل بعدی از اقدامات سلبی البته با رعایت مؤلفه‌های طرح شده در قانون استفاده می‌شود.

منتظرالمهدی با اشاره به طرح کاهش جرائم مواد مخدر Drugs اضافه کرد: مسلم است که افزایش هزینه جرم Crime در حوزه مقابله با مواد مخدر کارساز است اما هرچه قانون‌گذار تصویب کند نیروی انتظامی ملزم به اجرای آن است.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه جریان اقتصادی مواد مخدر آن‌قدر بالاست که طبیعتاً سوداگران مرگ از فعالیت در این حوزه دست‌بردار نیستند، تصریح کرد: ما وظیفه داریم در وهله نخست از ورود جوانان و نوجوانان به سمت استعمال مواد مخدر جلوگیری کنیم که متأسفانه از این موضوع غافل هستیم .

وی در ادامه از خانواده و مدرسه به عنوان نخستین ایستگاه تقویت قدرت نه گفتن جوانان و تاب‌آوری آنان در شرایط خاص یاد کرد و افزود: برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه به‌ویژه در سنین پائین می‌بایست پایه‌های تربیتی و آموزشی نسل جوان در خانه و مدرسه را تقویت کنیم .

سردار منتظر المهدی در خصوص توزیع مواد مخدر به شیوه دولتی نیز خاطرنشان کرد: قطعاً عملیاتی شدن این طرح با در نظر گرفتن پروتکل خاصی همراه خواهد بود تا از بروز تبعات احتمالی جلوگیری شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 286607 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟