افزایش علاقه مندی و امیدواری مردم به دولت با طرح تحول سلامت

محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان در اجلاس سراسری هیات های امنای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور با تاکید بر این ‌که طرح تحول سلامت موجب افزایش میزان علاقه مندی و امیدواری مردم به دولت و نظام شده است، گفت: رتبه اول رضایتمندی جامعه مربوط به سلامت است و بالابودن این میزان رضایتمندی مردم از حوزه سلامت تنها به دلیل فداکاری، دلسوزی و تدبیر دکتر هاشمی وزیر بهداشت و‌ حمایت های رییس جمهور از طرح تحول سلامت و توجه ویژه ایشان به حوزه سلامت است.

نیکبخت با بیان این که نظام سلامت هزینه بر، تاثیرگذار و مفید است، افزود: من بعنوان استاندار استانی که مشمول طرح تحول سلامت شده است از مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن می خواهم که به دکتر هاشمی برای اجرای کامل برنامه تحول سلامت کمک کنند و با او همراه باشند.

وی تاکید کرد: کمبود و یا نبود اعتبارات کافی باعث می شود که کارها خوب پیش نرود بنابراین امیدواریم مجلس شورای اسلامی اجازه ندهد که طرح تحول سلامت ابتر بماند.

نیکبخت با اشاره به سخنان رییس مجلس شورای اسلامی مبنی بر این که سالانه ۷۰ میلیارد دلار لازم است تا به رشد ۸ درصدی و سند چشم انداز برسیم، افزود: باید دید این میزان اعتبار را چه کسی تامین می کند مگر قانون Law اجازه می ‌دهد دولت این اعتبار را تخصیص دهد بنابراین باید از بخش خصوصی کمک گرفت.

استاندار همدان بر ضرورت تامین امنیت سرمایه بخش خصوصی به هنگام سرمایه گذاری در حوزه سلامت تاکید کرد و افزود: دولت نمی تواند در همه جا سرمایه گذاری کند.

نیکبخت با تاکید بر این‌که برای رسیدن به سند جشم انداز و رشد اقتصادی مورد نظر نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم، افزود: باید بخش خصوصی را وارد صحنه اقتصادی کنیم.

استاندار همدان یکی از دلایل میزان بالای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را رضایتمندی مردم از حوزه سلامت دانست و گفت: باید رضایتمندی مردم از حوزه سلامت را حفظ کنیم و دکتر هاشمی و همکارانشان هر آنچه که در توان داشتند انجام دادند و باید دیگران هم به آنها کمک کنند.

نیکبخت افزود: متاسفانه برخی ادعا دارند که طرح تحول سلامت در حوزه پیشگیری کمتر فعالیت داشته در حالیکه در برنامه تحول سلامت همه حوزه های بهداشت، درمان، آموزش و بخش های دیگر لحاظ شده است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۱۱۸۴ تخت بیمارستانی در راستای طرح تحول سلامت در استان همدان، گفت: تعداد تخت های بیمارستانی در این استان ۵۰ درصد نسبت به کل دوره ها افزایش داشت .

وی با بیان این که هزینه راه اندازی هر تخت ۳۰۰ میلیون تومان است گفت: تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت در استان همدان دستگاه های ام آر آی و سی تی اسکن نبود اما در حال حاضر در بخش دولتی این دستگاه ها اضافه شد.

وی در پایان گفت: امیدواریم خدمات دولت تدبیر و امید ادامه یابد و انتظار داریم که دکتر هاشمی همچنان با دلسوزی مسیر انقلابیشان را ادامه دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 286700 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟