تحویل شورا و شهرداری با بدهی 60 هزار میلیارد تومانی/40 پروژه نیمه کاره است

تندگویان در سیصدوشصت‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، با تاکید بر شفافیت در حوزه اقتصاد شهری گفت: بی‌تردید ما از خدای‌مان است که اعلام کنیم که شهرداری تهران دیگر بدهی ندارد اما باید به این نکته توجه کنیم که نمی‌توانیم خلاف واقع به مردم بگوییم. همه علاقه‌مند هستند که همه موارد به صورت شسته و رفته به شورا و شهرداری بعدی تحویل داده شود اما اعلام این موضوعات باید براساس واقعیت باشد.

وی افزود: در برخی پروژه‌های انجام شده شهرداری تهران گاهی صددرصد افزایش هزینه داشته‌ایم. در چنین شرایطی چطور کمیسیون و برنامه و بودجه در گزارش خود برای پروژه‌هایی که سال 1398 به اتمام می‌رسد آمار و ارقام ارائه می‌دهد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری افزایش دارایی داشته است و شهر نیز به عنوان یک موجود زنده در نظر گرفته می‌شود. حال در این شرایط چطور بدهی‌های شهرداری تهران پرداخت شده است.

تندگویان ادامه داد: درآمدهای شهر در حالی برای هزینه‌های جاری صرف می‌شود که حقوق و دستمزد تنها هزینه‌های جاری نیست، لذا بخشی از درآمدهای شهرداری نمی‌تواند صرف موارد عمرانی شود. به صورت مداوم از مناطق شهرداری تهران گزارش‌هایی مبنی بر کاهش درآمدها دریافت می‌کنیم. حال گفته می‌شو کاهش درآمد داریم، افزایش دارایی‌ها نیز انجام شده و دیون شهرداری نیز پرداخت شده است پس باید بگوییم معجزه‌ای در حال انجام است که ما آن را متوجه نمی‌شویم.

وی با تاکید بر اینکه در همه پروژه شهرداری تهران افزایش بها داریم، افزود: این یک معادله مشخص است که ما نیز به دنبال حل آن هستیم. بی‌تردید ما به عنوان اعضای شورا اینجا نشستیم که هر روز از اقدامات شهرداری تقدیر و تشکر کنیم. باید مشکلات را پایش کنیم و درخصوص آنها تذکر دهیم. کوچک‌ترین وظیفه را شهرداری به مردم انجام داده و این موضوع پز دادن و تقدیر و تشکر ندارد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مدت دو سال است که پروژه جدیدی اتفاق نیفتاده افزود: من ارزش‌گذاری‌ها و کارشناسی‌ها را در گزارش ارائه شده قبول ندارم چراکه برای مثال در تقاطع‌ها میزان تهاطر مشخص نیست. هزینه واقعی شهروند و شهرآفتاب را کسی اعلام نکرده و تا تحقق این موارد این معادله حل نخواهد شد. من نمی‌توانم این اعداد و ارقام را که برخی از آنها ساختگی است بپذیرم.

تندگویان تاکید کرد: در شهر کاهش درآمد داریم، افزایش دارایی‌ها انجام شده، دیون پرداخت شده، بدین ترتیب معجزه‌ای در مدیریت شهری اتفاق افتاده که باید درخصوص آن توضیح داده شود. برابر برنامه 5 ساله شهرداری تهران از بسیاری از پروژه‌ها عقب هستیم و امروز می‌شنویم که بسیاری از بدهی‌ها پاس شده است.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: برآورد اولیه پروژه نیایش چه مقدار بود؟ که امروز با 400 میلیارد تومان به اتمام رسیده است. این موارد باید برای مردم شفاف‌سازی شود. در حدود 60 هزار میلیارد تومان شورا و شهرداری فعلی بدهی به شورای بعد تحویل می‌دهد و 40 پروژه انجام نشده و نیمه کاره طبق برنامه وجود دارد.بهترین قیمت های مسکن را اینجا ببینید.

کدخبر: 286779 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟