حسادت دخترانه به زیبایی و پولداری/ راه های فرار از حسادت دخترانه

دوست عزیز، این که به حس حسادت خود اعتراف کرده اید، جای خوشحالی دارد، چون شما یک قدم در جهت درمان که شناسایی حسادت و پذیرش آن است، برداشته اید. همان طور که می دانید حسادت احساسی است که اول از همه خود فرد را اذیت می کند و زمانی به وجود می آید که احساس کنیم، آن چه ما داریم کمتر از چیزی است که باید داشته باشیم یا دیگران دارند. حسادت ذاتی نیست و به مرور در فرد شکل می گیرد و در نتیجه خود شخص تا حدودی در آن مقصر است؛ البته خانواده و جامعه نیز در شکل گیری آن نقش دارند؛ برای مثال در جامعه ای که همواره بر زیبایی و ثروت تاکید می شود و چشم و هم چشمی و رقابت در آن بالاست و افراد با یکدیگر مقایسه می شوند، حس حسادت بیشتر تقویت می شود. بیشتر افراد درصدی حسادت نسبت به دیگران دارند و حسی طبیعی است، ولی اگر این احساس بیش از حد باشد، باعث سرخوردگی و ناراحتی شده و روابط با دیگران را از حالت عادی خارج می کند. نکته دیگری که لازم است به آن توجه کنیم این است که شما در دوره نوجوانی قرار دارید که دوره ای چالش برانگیز است و در این دوره احساس حسادت به اوج خود می رسد. اما چگونه با حسادت مقابله کنید؟

موقعیت هایی را که باعث ایجاد حسادت می شود، شناسایی کنید.

مثل زمانی که دوست شما چیزهایی دارد که شما ندارید (پول، وسایل گران قیمت، زیبایی و هوش) یا او با فرد دیگری دوست می شود و شما می ترسید که او نخواهد با شما وقتش را بگذراند.

خود را با دیگران مقایسه نکنید.

شاید به نظر شما،دوستان تان همه چیز داشته باشند، اما بیایید واقع بین باشیم، آیا واقعا کسی وجود دارد که در زندگی اش هیچ مشکلی نداشته باشد؟

اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

فهرستی از توانایی ها، صفات خوب و موفقیت های خود تهیه کنید. این فهرست به شما کمک می کند به خودتان باور بیشتری پیدا کنید و آن احساس نبود امنیت و ترس که به حسادت منجر می شود را با احساس اعتماد به نفس بیشتر جایگزین کنید.

به خودتان زمان بدهید.

غلبه بر احساس حسادت نیاز به زمان دارد؛ بنابراین صبور باشید و تمام تلاش خود را برای غلبه بر این احساس و ایجاد حسی بهتر نسبت به خودتان به کار بگیرید.

واکنش منفی از خود نشان ندهید

هرگز به خودتان اجازه ندهید که احساس حسادت باعث بدرفتاری، توهین و صدمه زدن به دیگران شود.

بر اساس احساسات و افکار خود تصمیم گیری نکنید و روی واقعیات تمرکز کنید.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 286855 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟