زمینه خدمت رسانی به مردم در هیچ نهادی به اندازه دستگاه قضایی فراهم نیست

به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، علی القاصی در آئین تودیع و معارفه رئیس کل سابق و جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز با بیان این که زمینه خدمت رسانی به مردم در هیچ نهادی به اندازه دستگاه قضایی فراهم نیست تصریح کرد: اهمیت کار در دستگاه قضایی از آن جا مشخص است که مأمن و پناهگاه مردم مظلومی است که به این مرجع مراجعه می‌کنند و ما باید با تمام توان و ظرفیت خود در جهت خدمت رسانی به مردم و کسب رضای خداوند متعال تلاش کنیم.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های قاضی Judge اصغر تک بند رئیس کل سابق دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز که پس از سی سال تلاش صادقانه در راه احقاق حق و اجرای عدالت به بازنشستگی نائل آمد؛ گفت: کار در دستگاه قضایی پرتنش و جهادگونه است و فعالیت در دستگاه قضایی از همه فعالیت‌های نظام اداری سخت‌تر و پیچیده‌تر است و چه نیکوست که این کار جهادی و پر مشقت را با نیت خالصانه و در راه رضای خدا انجام دهیم.

القاصی در ادامه به کار‌ها و اقدامات عظیم انجام شده در مجموعه قضایی استان فارس اشاره کرد و گفت: در سال گذشته قریب به ۷۵۰ هزار پرونده به حوزه قضایی استان فارس وارد شده که بیش از این تعداد پرونده مختومه شده است و این کار بزرگ حکایت از آن دارد که همه قضات و کارکنان مجموعه قضایی استان با اهتمام و نیت خالصانه در جهت خدمت رسانی به مردم تلاش کرده اند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با اشاره به این که همه همکاران دستگاه قضایی کار را محدود به ساعت وقت اداری نمی‌دانند و به صورت شبانه روزی در حال تلاش هستند، یادآور شد: در راه پیشرفت و اعتلای دستگاه قضایی همه همکاران چه در شعبات قضایی و چه در مسئولیت‌های مدیریتی کار را محدود به ساعات اداری نکرده و بسیاری از قضات تا پاسی از شب، و حتی ایام تعطیل به رسیدگی به پرونده‌ها و انشاء رأی مشغول هستند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز نیز در سخنان کوتاهی با بیان این که خطوط قرمز دادگستری‌ها و قوه قضائیه معلوم و مشخص است، تأکید کرد: سلامت دستگاه قضایی، نظم و انضباط اداری، جلوگیری از اطاله دادرسی، تکریم و احترام به ارباب رجوع، ارائه خدمات شایسته و درخور نظام جمهوری اسلامی به مراجعین از جمله این خطوط قرمز است و همه ما مکلف و موظف هستیم بر اساس این سیاست‌ها حرکت کنیم.

رشید رشیدی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از دستگاه قضایی انتظارات بسیار عالی و شایسته‌ای دارند و همه ما مکلفیم تا در راستای این سیاست‌ها حرکت کنیم و آنچه که باید پیش از هر چیز در رفتار‌ها و اقدامات ما جلوه گر باشد؛ تقدم حق مردم بر مسائل شخصی است.

گفتنی است در این مراسم با حکم حضرت آیت الله آملی لاریجانی ریاست معظم قوه قضائیه قاضی رشید رشیدی به عنوان رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز منصوب و قاضی اصغر تک بند نیز با بیش از سی سال ارائه خدمت در دستگاه قضایی به افتخار بازنشستگی نائل شد.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی مسئول نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری فارس از سوی ریاست معظم قوه قضائیه به عنوان معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان منصوب شد.

در این مراسم رئیس کل دادگستری استان فارس با تقدیر از فعالیت‌های قاضی وحید سروستانی معاون سابق فرهنگی دادگستری استان؛ با اهداء حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین سید صدرالله رجایی نسب وی را با حفظ سمت معاونت قضایی به عنوان معاون فرهنگی دادگستری فارس معرفی کرد. در پایان این مراسم همچنین لوح تقدیر و هدایای قضات و کارمندان نمونه کشوری نیز اهداء شد.

همچنین لوح تقدیر حضرت آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در تقدیر از تلاش‌های غلامرضا چاه آبی، امیرعباس شریف جعفری، مهدی راهپیما و محمود آرمان مهر به عنوان کارمندان نمونه دادگستری استان فارس قرائت و به آنان اهداء شد.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 287603 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟